Május 21. Kedd, Konstantin

Kansas, az élhető metropolisz?

Zöld zóna
2019. december 30. 13:00
null

A tömegközlekedés - hazánkban mindenképpen - mostoha helyzetben van. Igencsak drága, ha azt nézzük, hány jegyre is van szükségünk ahhoz, hogy egyretúrutat megtegyünk vele, és ha ezt összehasonlítjuk azzal, mennyire jövünk ki autóval, akkor a kép siralmas lesz. Pedig sokan utaznának vele, ám az ár nem csak magas, de a szolgáltatás színvonalát sem fedi.

Busz,metróés villamos

Már ma is léteznek olyan kedvezmények, melyekkel olcsóbban,esetenkéntingyen lehet utazni a tömegközlekedéssel. Csakhogy ezek zömmel olyan embereknek szólnak, akik amúgy sem autóval közelítenék meg a várost. Az a korosztály, mely aktívan dolgozik, nem kap kedvezményeket sem, és így esze ágában sincs buszra ülni.

kép: themindunleashed.com

Ezen változtatni sokan és sokféleképpen próbáltak, hiszen egy hatalmas lépés lenne a tisztább környezet felé, ha legalább a városokban az emberek az autók helyett a tömegközlekedést választanák. Ha pedig ez a fajta utazás még zéró károsanyag kibocsátással is rendelkezik, akkor az a bizonyos lépés óriásivá nő. De sajnos a változtatási kísérletek sorra kudarcot vallanak.

Kansas is

Mostantól Kansas City is belép azon nagyvárosok közé, ahol felismerték, annak egyetlen módja, hogy az emberek inkább buszra üljenek a tömegbe, mint autóba az, ha ingyenessé teszik. És nem csak a buszokat, hanem a vonatokat villamosokat, minden tömegközlekedési eszközt. Ezzelugyanismár vállalható alternatívát teremtenek az autósók számára is, ha pedig mindez társul még a közlekedés magas minőségével is, akkor biztos a siker.

kép: cleantechnica.com

Kansasban pedig erre megvan minden esély. A most elfogadott törvényjavaslat szerint ugyanis az ingyenes közlekedés még zéró kibocsátással is párosul, vagyis a város olyan lépést tesz előre, amit csak kevesen mondhatnak el magukról.

Mint minden metropolisznak, Kansasnak is komoly gondokat okoz a légszennyezettség, melyhez a közlekedés járul hozzá a leginkább - persze az ipar mellett. Ha pedig az autók egy jelentős részét sikerül kiiktatni villany, illetve hidrogén hajtású járművekkel, akkor ez a gond jelentősen csökkenni fog. A tömegközlekedésre való áttéréssel pedig sokkal élhetőbbé válik az egész város. Lehetőség nyílik a bicikliutak fejlesztésére, a parkok bővítésére, a zöldterületek növelésére, melyek mind abba az irányba mutatnak, hogy bár nagyvárosi tempó és miliő veszi körül az embert, mégis egy csendes és élhető környezetben lehet, ami a tehetősebbeket is odavonzza, növelve a város bevételeit.

lead kép: archpaper.com

buszkárosanyagembervároséletközlekedés