
A városokzöldterületeitnövelni kell, ez nem is lehet kérdés. Hiszen egyrészt jót tesznek az embereknek, mert az egészségüket javÃtják, ezzel jót tesznek a társadalombiztosÃtásnak, hiszen kevesebbet kell költeni az egészség helyreállÃtására. Emellett a zöld területek tisztÃtják, frissÃtik a levegÅ‘t, amire egy városban hatalmas szükség van, nem utolsó sorban pedig szén-dioxidot és port kötnek meg.
Zöldet, de hova?
Parkok és kertek, ezek kellenek a városoknak. Csakhogy lakni is kell valahol, a boltoknak is kell a hely, az infrastruktúráról már nem is beszélve. Nem igazán marad olyan terület, amit még fel lehet használni. A megoldás több összetevős, melyek közül kettő ismertebb is akad. Az első a zöldtető, melyet sok városban ma már kötelezővé tettek. Na nem a régi, csak az új épületek esetében, de ez is haladás.
kép:newatlas.com
A másik megoldással itthon is találkozhatunk, ez pedig a sÃnek közti terület zöldÃtése. Ennek ugyan megvannak a hátrányai, hiszen sokszor láthatjuk a fotókat, ahogyan az autók felszántják ezt a területez, de ez nem szabályos, vagyis csupán meg kell szokni a fű ottlétét. Mindezek azonban még mindig kevesek, lehetne még zöldÃteni. De hogyan?
Mozgó kertek
Mivel több szabad terület egyszerűen nincs, Ãgy az kertek kénytelenek valaminek a tetején elhelyezkedni. Ezek a házak, ahogyan már Ãrtuk, de van még lehetÅ‘ség!
Pontosan ezt látta meg MarcGranen, aki a buszokat álmodta újra,PhytoKineticgyeptetÅ‘s buszok formájában. Tulajdonképpen arról van szó, hogy a tömegközlekedés robusztusrésztvevÅ‘i olyan tetÅ‘t kapnak, mely nem csak mutatós, hanem a levegÅ‘t is tisztÃtja. Ehhez azonban némi átalakÃtásra van szükség.
kép:youtube.com
A busz tetejét nem földdel borÃtják be, mert ez nagyon nehéz lenne. Ehhez egy különlegeshidroponikushabot használnak, hét centi vastagon, mely lényegesen könnyebb, mint a föld, Ãgy nem terheli a buszokat, nem növeli azok károsanyag kibocsátását. Az öntözésre is gondoltak, mely nyáron semmilyen plusz költséget nem jelent, mivel azt a légkondiból rendszeresen csöpögÅ‘ vÃzzel oldották.
És hogy van-e ennek értelme? Spanyolországban,Gironavárosában egy turistabuszon már láthatjuk a kivitelezést, de egyelőre csak itt. Ah azonban egy olyan metropolisban, ahol több ezer busz rója az utakat, mint New-Yorkban, az összes busz ilyen tetőt kapna, az nagyjából 100 ezer négyzetméternyi plusz zöldterületet, mozgó kerteket eredményezne.
lead kép:morethangreen.es