Május 22. Szerda, Júlia, Rita

A környezettudatos repülés lehetséges

null

A világ számára a károsanyag kibocsátás csökkentése egyike azoknak ahatalmas feladatoknak, melyeket mindenképpen meg kell lépnie. A kibocsátásért több dolog is felelős, köztük jelentős helyetfoglalel a közlekedés. A legnagyobb mumus jelenleg pedig éppen a levegőben van.

Repülés

A repüléssel az a gond, hogy döbbenetes mennyiségű kerozint emészt fel. Ez persze érthető, hiszen sok utast és sok csomagot kell elszállítania, sokszor akár 5-10-15 órás repülést is vállalva. Ehhez bizony nagy repülőgép kell, aminek a mozgatása sok üzemanyagot emészt fel.

kép: inhabitat.com

A repülőgépek kibocsátásának csökkentése sajnos egyelőre kihívás, mivel a kerozint lecserélni elektromos hajtásra nem megoldott. Bár vannak ilyen próbálkozások, szép eredményekkel, de a hatalmas géptestek mozgatása még nem sikerült.

Pedig ebben is lépni kell, mivel nagyon jó üzlet a repülés, egyre többen repülnek és egyre olcsóbban, vagyis sem az egyik, sem a másik félnek nem érdeke - és nem is szeretne – lemondani a levegőben való gyors közlekedésről.

Bár nem nagy gép...

Most egy újabb lehetőség, egy friss innováció jelenthet kiindulópontot a környezetbarát repüléshez. Jóllehet, nem egy utasszállító repülő alternatív hajtásáról van szó, azonban a megoldást már könnyebben át lehet ültetni a hatalmas gépmadarakra is, mint az elektromos hajtást.

Jelen esetben egy helikopterről van szó, melynek tervezésében veterán pilóták és elismert repülési szakemberek vettek részt, és aminek kinézetét a BMW tervezőirodája tökéletesítette. Ennek köszönhetően nem csak futurisztikus és elegáns lett a gép, hanem 6rotort is kapott, amivel gyökeresen eltér az eddigi helikopterektől. De nem is ezek miatt olyan különleges, hanem attól, hogy hibrid hajtással működik, vagyis részben elektromos, részben pedig hidrogén üzemanyaggal közlekedik. Ezzel a károsanyag kibocsátása nulla, ráadásul a felhasznált anyagok közel 100%-banújrahasznosíthatóak.

kép:kép: inhabitat.com

A környezettudatos repüléshez azonban nem csak az üzemanyagot kell átállítani, hanem meg kell felelni az utaztatás kihívásainak is. Nos, ez a gép nagyon igyekszik. Az új hajtás kisebb helyet igényel, így egyszerre 5 személy is lehet a gépen. De ha nem kell bele 4 ülés, akkor csomagokat, segélyeket is könnyedén szállít. A repülési idő pedig 4 óra, vagy több, mint 600 kilométer. Mindemellett megoldható az is, hogy a repülőt távolról vezéreljék.

lead kép:kép: inhabitat.com