A vásárlók ma már egyre jobban megértik, hogy bizony nem a gyártók, hanem ők diktálnak, ami felé mozdul a tömeg, arra lesz kénytelen mozdulni a piac is. És a tömeg a környezettudatosság felé szeretne lépni, így a gyártók is kénytelenekebbeaz irányba húzni.
Nem olyan egyszerű
Egy ember, amikor a szupermarketben áll a polcok előtt, vakarhatja a fejét, hogy most mit is válasszon. Tudjuk, hogy a csirkehús előállítása kevesebb szén-dioxid kibocsátással jár, mint a sertéshús. De mi a helyzet akkor, ha a sertés hazai, a csirke viszont a csehektől érkezik? Vagy abban az esetben, amikor a biobanán és a “normál” társa közt kell választani? És hogyan válasszuk ki, hogy melyik a környezettudatosabb: a pisztácia vagy a kesudió?
kép: en.wikipedia.org
Hiába a tájékoztatás és a környezettudatosságratörekvő emberek célirányos keresgélése, ez még így is igen nehéz, arról nem is beszélve, hogy egy bevásárlás rettenetesen elhúzódhat, a gyerekek nyűgösek lesznek, a vacsora késik, az embernek nem marad ideje semmire. Végül legyint lemondóan, és azt veszi, amit a legjobbnak érez, remélve, hogy jó döntést hozott.
Quorn
A húsmentes élet követői valószínűleg hallottak már erről a cégről. A vállalat húsmentes húst forgalmaz, de emellett sok más élelmiszert is. De most nem azért kerültek előtérbe, mert a hús kiváltásával csökkenteni lehet a szén-dioxid kibocsátást.
kép: inhabitat.com
Az ok sokkal prózaibb. A cég ugyanis a termékei egy részén elkezdte alkalmazni a szénlábnyom matricát. Ez a tájékoztató megmutatja, hogy az adott termék előállítása, feldolgozás, tárolása és szállítása mekkora szén-dioxid kibocsátással jár. Vagyis a vevő könnyen tud a kisebb szén-dioxid terhelést jelentő élelmiszerek felé fordulni, hiszen ez egyértelműen jelölve van azokon. És hogy szó ne érhesse a ház elejét, az adatok hitelességét aCarbonTrustnevű, globális működésű cég biztosítja, melynek célja a karbonsemlegességre való minél gyorsabb átállás megoldása. A cég pedig 2021-re minden termékén feltünteti majd annak szénlábnyomát is.
lead kép: businessinsider.com