November 22. Péntek,

Egyre jobban terjed a bringázás szokása a pandémia nyomán

null

Apandémiaolyan hatásokkal is járt, melyekkel előre nem számoltunk, aztán pedig szívtuk a fogunkat és csak keresgéltünk. Igen, az élesztőről és awcpapírról van szó, melyek egyik napról a másikra gyakorlatilag eltűntek a boltokból a felvásárlásiláznakköszönhetően. De másterméketis hasonlóan, vagy még jobban érintett apandémia

Bicikli

Igen, igen és még egyszer kirobbanó IGEN! A bicikli végre méltó helyére került a városi közlekedésben, és nem csak Hollandiában. Itthon is tapasztalható, hogy apandémiahatására háromszor annyian pattannak nyeregbe, mint előtte, és ez soha nem látott mennyiségű bringást eredményez az utakon, akiknek kell a biciklisáv is, melyet most épp a nagykörúton teszteltek.

Nem ishinnénkmilyen mértékben ugrott meg a kereslet a drótszamarakra. Olyannyira,hogyvilágszerte erőteljeskészlethiánnyalküzdenek a kereskedők, 5-ször annyi rendelést adnak le a gyártóknak csak alkatrészekre, és az iramot egyszerűen nem képesek tartani. Ennek köszönhetően első körben a belépő szintű biciklik fogynak el – olyannyira, hogy 3 hónapos(!)váróslitavan egy-egy modellre, majd a borsosabb kategória modelljei is szép csendben, de pillanatok alatt elfogynak.

kép: roadbikeisland.com

Csak az USA adatait nézve a biciklieladások forgalma meghaladta az egy milliárd dollárt, ami 75%-kal haladta meg a 2019 áprilisi értékeket. És ez nem csak itt, Ázsiában is tapasztalható, ahol elsőnek érkeztek apandémiaintézkedései: 2019 soha nem látott fellegekbe nyomta azázsiaipiacok biciklikereskedőit.

15 perc hírnév

A gyártók nem győzik a rohamot, így a legtöbben fokozták is a kapacitásokat, de nem mindenki. Sok ázsiai gyár ugyanis úgy gondolkodott, hogy ez is csak egy fellángolás lesz, és 2020 áprilisára az ottani piacokon kidurran, vagy leereszt ez a lufi is.

kép: expat.com

Nos, tévedtek, mivel még mindig emelkedő tendenciában van az eladás, és még most sem képesek kielégíteni a keresletet a gyártók, vagyis a dolog nem egynyári jellegű. Hogy minek köszönhető ez a nagy felfutás? Ez nagyon egyszerű és prózai: így távolságot lehet tartani, miközben gond nélkül eljuthatunk oda, ahova csak szeretnénk. Kevesebb az autó az utakon, így bátrabban kerekeznek az emberek, és ez ráadásul “ingyen” van, ha a bicikli beszerzési költségeit, és a fenntartásra fordított minimális összegeket nem nézzük. Nincs jegy, nincs parkolódíj, ráadásul kifejezetten egészséges is a testmozgás, így mindenki szorít érte, hogy a változás tartós legyen!

lead kép: wikipedia - timquijano

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!