A közlekedés bizony nagy szennyezője a bolygónak. Nem csoda hát, ha az autóipar egyreinkábbaz elektromos közlekedés felé fordul. De sajnos számolni kell azzal is, hogy nem az autókkal van a legtöbb gond...
Közlekedés
Az autók elektromos üzeművé tétele igen jól halad, az emberek is egyre jobban keresik az ilyen hajtású modelleket, és ami talán még ennél is fontosabb, azok ára is kezd egész elfogadható mértéket ölteni -főleg,ha az üzemanyagárakat is alapul vesszük.
kép: auto.howstuffworks.com
Csakhogy van egy kis gond, ahogyan arra már több tanulmány is rámutatott. Nem az autók jelentik a legnagyobb szennyezői részt a közlekedésen belül. Itt a repülőket szoktuk elővenni, de most még csak nem is róluk van szó, holott hatalmas szeletet tudhatnakmagukénaka szennyezés tortájából.
Egyes szakemberek szerint a világ 15 legnagyobb teherhajója nagyobb mennyiségű szén-dioxidot juttat a levegőbe, mint az összes személyautó együttvéve!
A hajózásra is ráfér a reform
Az előbb említett adat brutális, és nem is igazán lehet vele mit kezdeni. Ahhoz azonban, hogy érthetőbblegyenazt is érdemes tudni, hogy ezek a hajók nem gázolajjal üzemelnek, vagyis többnyire nem. A teherhajózás kifizetődő ágazat, amit többek közt az igen olcsó üzemanyagnak köszönhetnek. Ez pedig nem a benzin, és nem is a gázolaj, hanem a fűtőolaj.
kép: ship-technology.com
Ez az anyag olcsó, méghozzá meglepően az, de a szennyezése elképesztően magas. Sajnos, a hajózási szabályokmegengedőeka kibocsátással, hiszen a víz nem lakott területek közelében van, senkinek nem kell szagolni a füstöt, senkiember fiátnem mérgeznek a gázok. Az állatvilág pedig ilyenkor nem kifejezetten releváns tényező.
Azonban azt a klímapolitikusok is érzik, hogy ez így nem mehet tovább, és az sem járja, hogy a takarékos új óriáshajók is tonnaszám emésztik el az üzemanyagot naponta! Ezen mindenképpen változtatni kell, sürgősen és drasztikusan, hiszen, ha nem tesszük, hiába a sok nulla emissziós autó, a közlekedés továbbra is a vesztébe viszi a bolygót
lead kép: go.enfos.com