2020. augusztus 15. szombat
Mária

A hagyományos közlekedésnek tényleg leáldozott?

2020. január 26., 13:00
A hagyományos közlekedésnek tényleg leáldozott?

Egyre több autógyártó ismeri fel azt az egyszerű tényt, hogy nem lesznek képesek továbbra is fennmaradni, csak abban az esetben, ha átállnak az elektromos autók gyártására. Ezzel nem is érdemes vitatkozni, inkább lépni kell, ahogyan a Volkswagen vezére is fogalmaz. 

Át kell állni 

Herbert Diess, a Volkswagen vezére kifejtette, hogy ha a vállalata nem akar a Nokia sorsára jutni, akkor mielőbb lépni kell, és fejlesztéseket kell végrehajtani azért, hogy a gyártó átállhasson a kizárólag elektromos üzemű autók készítésére. Ezt diktálja a piac, ezt keresik a vevők, és ez az egyetlen módja annak, hogy túlélhessenek. 

kép: electricvehiclesjidatsuyu.blogspot.com

Ezt pedig most már egyre több gyártó ismeri fel, ezt remekül lehet érzékelni azon, hogy a felső és a közép kategóriában is egyre több kizárólag elektromos modell jelenik meg, sőt, a benzinesek és a diesel üzemű járművek helyét átveszik a plug-in hibridek, és más, lényegesen környezettudatosabb modellek. 

Sőt, most már az is biztos, hogy az alsó kategória is kénytelen lesz belépni ebbe a versenybe, hiszen a nyomás hatalmas, ennek köszönhető, hogy a Renault is előáll tisztán elektromos modellel, ára miatt pedig a csoport egy másik márkája, a Dacia színeiben debütál majd az autó. 

 

Mennek a gyárak 

Sok esetben “csak” arról van szó, hogy a gyártók növelik a hibrid, illetve az elektromos meghajtású modellek arányát. A Volkswagen esetében a váltás radikálisabb, hiszen a gyár teljes egészében leáll a hagyományos hajtású autók készítésével, mivel a túlélésük zálogának csak ezt a lehetőséget látják. A vezér elmondta, hogy azzal is tisztában vannak, hogy ezt a csatát már elvesztették a Teslával szemben, de lépni akkor is kell. 

kép: riugor-drive.com

Pontosan ugyan erre a következtetésre jutott a Subaru is, mivel a gyár vezére, Tomomi Nakamura bejelentette, hogy komoly változtatásokat hajtanak végre a vállalatnál, méghozzá viszonylag rövid idő alatt. 10 évet adott magának a cég arra, hogy elérje, a kínálatukban kizárólag elektromos modellek szerepeljenek. Ez pedig nagy lépés, hiszen a gyártósorok átalakítása milliárdos tétel, vagyis a cég csak akkor lépi meg ezt a befektetést, ha biztosítottnak látja annak megtérülését. 

lead kép: roadtraffic-technology.com