2020. október 29. csütörtök
Nárcisz

Mozgó töltőállomásokon dolgozik a Volkswagen

2020. január 14., 16:00
Mozgó töltőállomásokon dolgozik a Volkswagen

Az elektromos autózás egyre jobban elterjed a világon, köszönhetően annak, hogy egyre több az ilyen modell, így az árak is egyre alacsonyabbak, ráadásul ma már a használt autók piacán is válogathatunk tisztán elektromos modellek közül, szép számmal. Az autók töltése azonban még nem egészen jól megoldott. 

Kellenek a töltőállomások 

A legjobb talán az lenne, ha az autók öntöltőek lennének. Erre azonban még sokat kell várni, hiszen ehhez a napelemeket úgy kellene az autók borításába integrálni, hogy azok a törésteszteken se bukjanak meg, illetve az esztétikumnak is megfeleljenek. Ráadásul a hatékonyságukat is jelentősen fel kellene tornázni, és akkor még mindig ott a tartós rossz idő jelentette probléma. 

kép: autobeatonline.com

A megoldás tehát a töltőállomások terén lesz, de semmiképp sem úgy, ahogyan az a mostani rendszerben van. Egy töltőállomás telepítése drága, körülményes, ráadásul maximum egy - két autónak elegendő. A sofőröknek pedig keresgélniük kell a helyeket, ami nem szerencsés. 

 

Új megoldások 

Az e-autózás terjedéséhez az is hozzátartozik, hogy a töltés kényelmes és gyors lehessen. Utóbbival sokan foglalkoznak, előbbiben azonban igazi innováció nemigen volt. Eddig, ugyanis a Volkswagen csoport fejlesztői kidolgozták egy mobil töltőrobot rendszer tervét. 

Lényegében arról van szó, hogy emberi beavatkozás nélkül, automatikusan lehetne tölteni bármilyen parkolóban az e-autókat, ahol a robotok jelen vannak. Két típust képzeltek el a fejlesztők. Az egyik, mely az akkumulátorokat szállítja és csatlakoztatja az autókhoz, a másik maga az akkumulátor. Egy szállító robot több akksit is vihet, ha pedig a töltés kész, akkor egyszerűen begyűjti az akkumulátorokat. A robotot hívni pedig egy app segítségével lehetne. 

kép: teslaincanada.ca

Hatalmas előnye a rendszernek, hogy nem kell helyet keresgélni a töltésre, az bárhol megoldható, annyi autó számára, ahány akkumulátor rendelkezésre áll. És ráfordítás szempontjából is sokkal előnyösebb, mint a töltőállomások telepítése, hiszen nem igényel különösebb átalakításokat, így bármelyik parkolóban alkalmazható. 

A rendszer a tervezőasztalon már létezik, de a prototípusok megépítése még hátra van. Mindenesetre a Volkswagen tervei szerint 2025-re már 360 000 parkolóban lesznek jelen a robotok Európa szerte. 

lead kép: inceptivemind.com