Március 29. Péntek, Auguszta

A bajorok sem kérnek a benzinből és a gázolajból!

e-tech
2020. október 03. 12:00
null

A fosszilisenergiahordozók kivezetése most márrohamtempóbankell megtörténjen. Erre azonban a leginkább “csak” az energiatermelés terén van példa, és ott sem túlságosan gyors a váltás. Most azonban a kaliforniai kormányzó bejelentése remélhetőleg lavinát indít el.

Csatlakozó

Kalifornia úgy határozott, hogy 2035-től nem lehet forgalomba helyezni olyan autót, melynek üvegház hatású gázkibocsátása van. Sem újat, sem használtat, vagyis a rendelkezés egyértelműen igyekszik teljes egészében kivezetni a hagyományos meghajtású autókat a piacról.

kép: Mark Blinch-Reuters

Ezzel tökéletesen egyetért Bajorország is,MarkusSöder, a bajor kormányfő ezért ugyan ezt a döntést hozta. Elmondása alapján a meghatározott dátum tökéletes, hiszen ebből egyértelműen érteni lehet, hogy a világ számára a következő 15 év a fosszilis energia végjátéka, és a tiszta energiák felemelkedése lesz. Most jött el az ideje, hogy teljesen és véglegesen lezárjunk egy korszakot, és egy teljesen új fejezetet nyissunk a bolygó és a rajta élő lények életében.

Ösztönzés

A váltás nem lesz könnyű, és nem is lehet egy ilyen kijelentést csak úgy behajítani atömegbe, és várni a hatását. Ahhoz,hogya kivezetés valóban megvalósulhasson támogatási rendszerekre is szükség van, kiváltképp akkor, ha a töltőállomások sincsenek olyan fejlettségi szinten, mint Kaliforniában.

kép: AFP via Getty Images

Bajorország éppen ezért 2,5 milliárd eurót szán a töltőállomások fejlesztésére, valamint további 2 milliárd euróval támogatja a gyártók és beszállítók átállását az új, megkövetelt technológiára.

Emellett természetesen az átlagembereknek sem engedi el a kezét. A kormány megduplázta a károsanyag kibocsátás mentes járművek vásárlására adott támogatást, így 3000 euró helyett most már 6000 euróra számíthat az, aki ilyen járgány mellett dönt. De a kormányfő arról is beszélt, hogy egyfajta csereprogramot is kidolgoznak. Ez azoknak szól, akik a mostani, legmodernebb belső égésű motorral felszerelt autót vásárolják meg. Számukra ugyanis kevés lenne az említett támogatás, hiszen nemrégiben vásároltak új autót. Ezeket a tulajdonosokat egy olyan csereprogrammal ösztönözné a kormány az elektromos, vagy hidrogén üzemű autók vásárlására, amiben nem csak kedvezményeket, hanem komoly ösztönzőket is alkalmaznának, de ezt egyelőre nem fejtette ki bővebben a politikus.

lead kép: urbanmobilitydaily.com

klímaautógyártáslevegővárosközlekedés