November 13. Szerda, Szilvia

A SUV-ok terjednek, mint a vírus!

A SUV-probléma egyre jelentősebb, mert a világ igyekszik mérsékelni, megszüntetni a közlekedésből adódó CO2 kibocsátást, legalábbis a felszínen. Kicsit lejjebb azonban a SUV-ok térhódítása elképesztő ütemben zajlik, ami a bolygónak különösen rossz.

HíresőautókörnyezetSUV
2024. július 21. 11:00
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!
An,Suv,Silhouette,In,The,Dark,,Rim,Light,,High,Key,


Nagyok, kényelmesek, biztonságosak és státuszszimbólumok – ezért, vagy hasonló indokokkal veszik egyre többen ezeket a modelleket. A SUV-ok részesedése 2023-ban az új autók eladásában már 48%-os volt, azaz majdnem minden második újonnan értékesített autó városi terepjáró volt. 

SUV
SUV - nem igazán jó megoldás... /Fotó: Natdanai99

Ezek a monstrumok azonban nehezebbek, mint egy hagyományos autó, így fogyasztásuk is nagyobb, összeszerelésük is komolyabb szénlábnyomot eredményez. Még az elektromos verziókkal sem járunk jól, így sok terület igyekszik szankciókkal fellépni a SUV-ok terjedése ellen. 

Realistic,Vector,Blue,Sport,Car,Suv,In,Back,View,,Isolated
Fotó: Deste draptor

A fellépés pedig nagyon is indokolt, hiszen az energiával összefüggő CO2 kibocsátás növekedésének 20 százalékáért éppen ezek az autók tehetőek felelőssé. Igaz azonban az is, hogy jelenleg Európában például nem igazán van alternatívája ezeknek a járműveknek, hiszen az elektromos változatok piacán a kisebb, rövidebb hatótávú modellek sem sokkal olcsóbbak, mint a nagy társaik. 

forrás

Nyitókép: Shutterstock