Egy rövid ideig örülhettünk, hiszen Kínából a megszokottnál kedvezőbb árú elektromos járművek kezdtek beszivárogni az országba. Ám ez a gazdaság szempontjából nem minden esetben szerencsés, így az Unió fel is lép ellenük.
Elfogadták azokat a büntetővámokat, melyeket a Kínából érkező elektromos autókra vet ki a közösség. Ezek minimum 17,4% de akár 38,1%-os költséget is jelenthetnek, amit nyilván nem néz jó szemmel a pekingi vezetés.
A vámok azonban júliustól élnek, ám nem minden gyártó fizet majd ugyanannyit – ez az EU vizsgálati együttműködéstől függ. A BYD például “csak” 17,4%-os vámot kapott, a SIAC 38,1%-ot. Ezek természetesen a 10%-os autóvámon felül értendőek. Kapott vámot a Tesla is, mert bár a márka amerikai, sok járműve kínai gyárakban készül, ezekre pedig ugyanúgy érvényes a büntetővám.
A kirovásra kerülő extra terhek a fogyasztói árakban is meg fognak jelenni, ami rossz hír a vásárlóknak és az elektromobilitásnak is. Az európai gyártók ugyanis az igazán olcsó elektromos autók terén egyelőre nem tudtak olyasmit felmutatni, amivel a tömegek is képesek kezdeni valamit.
A nyitókép forrása: Freepik