Igen nagy csapást mérhet a BYD az európai autópiacra abban az esetben, ha az EU végül nem védi vámokkal a területén működő gyártókat. Ha viszont igen, az a Kína-EU gazdasági kapcsolatokat érintheti kellemetlenül.
De lépni kell, hiszen az európai gyártók legolcsóbb elektromos modelljei is fényévekre vannak attól, amit a kínai riválisok kínálni képesek. A nemsokára érkező “olcsó” elektromos modellek, mint a C3, vagy éppen a VW ID2 továbbra is drágák a nagyközönségnek.
A 20 ezer dollár felett alakuló új autó árak az elektromos szegmensbe, Európában nem meglepőek, sőt, tulajdonképpen egy 26500 dolláros (9,5 millió) induló ár olcsónak tekinthető. De képtelen felvenni a versenyt a BYD Seagull nevezetű járgányával, melynek árából most engedett a gyártó 5%-ot, így a kínai piacon 9500 dolláros árcédulával kerülhet a vásárlók elé. Nem vicc, nem egészen 3,5 millió forintért lesz elérhető.
Ez a kínai piacon is olcsó, ráadásul ezért még csak nem is egy hitványul összerakott, zörgő, csattogó romhalmazt kapunk 100 km alatti hatótávval. A 30 kWh-ás akksi 240 km-t tud, miközben 74 lóerő dübörög a talpunk alatt. Hogy ez nem sok? Tény, de az, aki 4 millió forint alatt új elektromos autót szeretne vásárolni, a 74 lóerőt is csodálatosnak fogja találni - legalábbis Kínában...