November 25. Hétfő,

Nagyon öreg és szennyező a hazai autóállomány...

Hogy új autót venni luxus, azt a magyarok döntő többségének nem kell magyarázni, hiszen esélyük sincsen egy sokmilliós autóra történő beruházásra, pláne nem egy elfogadható hatótávú elektromos autóra. Marad a használt, amiből pedig az öregebbeket keressük.

Híresőautókorszennyezés
2024. június 09. 14:00
Air,Pollution,From,Car,Exhaust,Smoke,Traffic,In,The,City.


Illetve ez így nem teljesen pontos, hiszen nem a magas korú autókra hajtunk, de a legtöbb eladás a másfél millió forintos határ alatt történik, ezek a járművek pedig már messze vannak a modern lehetőségektől. Ez pedig sajnos azt is jelenti, hogy sem a felszereltségük, sem a fogyasztásuk sem pedig a környezetvédelmi besorolásuk nem a legjobb. 

autó,kipufogógáz,felhő,szennyezés
Fotó: NadyGinzburg / Shutterstock

Ha egy 15 évnél újabb autóval rendelkezünk, már elmondhatjuk magunkról, hogy a hazai átlagnál fiatalabb jármű van a birtokunkban. A magyar autópark átlagéletkora ugyanis 15,6 év, ami nagyon magas. Ez azt is jelenti, hogy a környezetszennyezés mértéke is sokkal magasabb, mintha ezek az autók 10 évvel fiatalabbak lennének. 

Air,Pollution,Crisis,In,City,From,Diesel,Vehicle,Exhaust,Pipe
Az autóállomány fiatalítása segíthetne a tisztább levegőjű városok létrejöttében. / Fotó: Toa55 / Shutterstock

Ahhoz, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátása javulhasson – a nettó nulla megközelítése is álom – idehaza sokkal fiatalabb állományra lenne szükség, valamint jelentősen javítani kellene a tömegközlekedés feltételeit és komfortját. Erre vannak lépések, de a tempó sajnos most is lassú. 

forrás 

A nyitókép forrása: Shutterstock / khunkornStudio

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!