A városok zöldítésének szükségessége nem is lehet kérdés, hiszen ez egy élhetőbb tér feltétele. Azonban a zöldítés mikéntje nem is olyan egyszerű kérdés. A fásítás mellett ugyanis sok bevett gyakorlaton is változtatni kell a siker érdekében.
Az e-közlekedésre való áttérés ösztönzése ebből a szempontból kulcskérdés, és ez különösen igaz abban az esetben, mikor olyan cégekről van szó, melyek árufuvarozással foglalkoznak. Itt ugyanis a károsanyag-kibocsátás is nagyobb.
Kár lenne azonban elvárni egy alapvetően profitorientált egységtől, hogy a bevétel kárára zöldítsen, de ezt senki sem teszi. Az EIT InnoEnergy egy friss tanulmánya szerint ugyanis azon túl, hogy az e közlekedéssel az ilyen vállalatiok is nagyon sokat spórolhatnak, még jobban járnak abban az esetben, ha a flottájukat az autók mellett e-kerékpárokkal is kiegészítik. Ezekkel a kétkerekűekkel nem csak gyorsabban lehet közlekedni a zsúfolt városokban, hanem jelentős költségmegtakarítást is el lehet érni.
A tanulmány pontosan fogalmaz. Egy évi 2 milliárd csomagot kézbesítő vállalkozást vesz alapul, melynek flottáját kizárólag e-furgonok alkotjkák. Ehhez képest, ha a furgonok 80%-át teherbiciklikre cserélik, melyek elektromos meghajtással rendelkeznek, az 6 év alatt 554 millió eurós költségmegtakarítást eredményezhet. Tény, hogy ehhez beruházni is kell, illetve a munkaerő elvárásai is mások lesznek ha autó helyett teherbiciklivel kell közlekedni, de a megtakarítási számok akkor is magukért beszélnek. Arról nem is beszélve, hogy ez mekkora CO2 kibocsátás-megtakarítást eredményez.