Június 13. Csütörtök, Anett

A jövő energiája a Nap - igen, de a jövő energiahordozója a hidrogén!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!
null

Az alternatív energiák mellett egyre jobban jön fel a hidrogén, pontosabban a zöldhidrogén, melyet a jövő üzemanyagaként is emlegetnek. Ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen nagyon előnyös tulajdonságai vannak.

Ipar és hidrogén

Aki azt gondolná, hogy a hidrogén “csak” a benzin és a gázolaj helyettesítésére szolgál, az nagyot téved. Tény, hogy ez az anyag sok szempontból ideálisabb, mint az elektromos hajtás, hiszen sokkal egyszerűbben kezelhető, és a töltési idő kérdése isirrelevánsáválik használatával. Míg az autózásban nagy valószínűséggel az elektromos - hidrogén hibridek jelentik majd a végső, nagy változást - hiszen ezek hatótávja akár 1000-2000 km is lehet – addig az iparban a hidrogén biztosan elképesztő karrier előtt áll.

kép: prescouter.com

Az olyan erősen co2 generáló tevékenységek ugyanis, mint amilyen az acélgyártás megreformálhatók általa, és nem utolsó sorban a co2 leválasztásának fejlődő szegmensében is nagy jövő várhat a zöldhidrogénre. Mindkét esetben ugyan azt a célt lehet elérni az anyaggal. A klímaváltozás megállítását, és egy lényegesenkörnyezetbarátabb, fenntartható ipart.

De hol?

Bár tudjuk, mekkora potenciál is rejtőzik a zöldhidrogénben, azzal sokkal kevesebben vannak tisztában, hogy vajon hogyan is állnak a fejlesztések ezen a téren. Nos, nagyon jó hír, hogy gőzerővel folynak, ráadásul az öreg kontinens vezető szerepben tűnik fel ezen a területen.

Jelenleg globálisan 228 hidrogénes projekt fut, melynek 55%-a Európában kap helyet. Ennek jelentőségét akkor érthetjük meg igazán, ha tudjuk azt, hogy azEubizony komolyan veszi a 2050-re kitűzött klímacélokat, melynek egyik jelentős pillére a zöldhidrogén.

kép: forbes.com-getty

2050-re ugyanis jelentősenmegnövelikazelektrolizátorokszámát, mely szerkezetek képesek a zöldhidrogén segítségével az energiatermelésre. Ráadásul nem is kevésre! Jelenleg a kapacitásuk 0.1 gigawatt, ami nevetségesen alacsony. 2050-re azonban ez a szám 40 gigawattig is fel fog kúszni, és a távlati célok ennél is grandiózusabbak.

lead kép: ec.europa.eu