A tisztább levegőnek, mely a járvány hatására alakult ki Európában is, bizony ára van. Ezt az árat pedig meg kell fizetni, még akkor is, ha egyes rendelkezések miatt most nem érint minket olyan érzékenyen. Azonban több szempontból is problémákat vet fel.
Repülés
A koronavírus terjedésének lassítása érdekében a légi közlekedés drasztikusan lecsökkent az egész kontinensen, de tulajdonképpen a világban is. Március végére odáig jutottunk, hogy sok légitársaság egyszerűen leállt, amíg a helyzet nem javul. Emellett 38 ország egyáltalán nem fogad vagy indít olyan légi járatokat, melyek utasokat szállítanak.
kép: getty
A légi közlekedésben a teherszállítás működik zavartalanul, illetve működhetne. Ezeket a gépeket fogadják az országok, ezzel nincsen baj, csakhogy a termelés lassulása, és sok gyár leállása miatt a teherforgalom is jelentősen lecsökkent. A dolog jó oldala, hogy most már az autók mellett a légi forgalom is tulajdonképpen leállt, vagyis a levegő tovább tisztul majd, ami valamelyest nehezíti a járvány terjedését is.
Más területek
A légi forgalom visszaesése fájdalmasabb lenne abban az esetben, ha nem léptettek volna életbe kiutazási, sőt, korlátozott kijárási tilalmat is. Így azonban csak elszomorító, hogy a tervezett utazásainkat le kell mondani, szerencsére azonban a legtöbb esetben legalább a jegyek árát visszafizetik a társaságok.
kép: expedia.ca
A légi forgalom jelentős gyérülése azonban a meteorológusok dolgát is nagyban megnehezíti. A minél pontosabb előrejelzésekhez ugyanis nem csak műholdakat, vagy léggömbbel felengedett műszerek méréseit alkalmazzák a szakemberek. A repülők is rengeteg adatot gyűjtenek, melyek elengedhetetlenek a pontos előrejelzések megalkotásában.
E-közlekedés
Szerencsére mára a légi közlekedésben is egyre közelebb kerül az a lehetőség, hogy elektromos hajtású utasszállítókra vehessünk jegyet. Most megláthatjuk, milyen is a világ, ha nem a szmog fátylán keresztül kell szemlélni. Sajnos azonban azzal is számolni kell, hogy a gazdasági visszaesésjelentős hatással lesz a tiszta energiákra való átállásra is, így sajnos az elektromos közlekedés még sokáig nem lesz annyira tiszta, mint szeretnénk.
lead kép: guvendemir iStockPhoto