Ahogyan az várható volt, Joe Bidenegy egészen más irányt képvisel a környezetvédelem tekintetében, mint elődje.Trumpa fosszilis energiahordozók térnyerését ösztönözte,Bidenazonban éppen ellenkezőleg, visszaszorítani kívánja azokat. És ebben csak az egyik első intézkedése volt, hogy elnöksége első napján elindította az USA visszalépési folyamatát a párizsi klímaegyezménybe.
Autócsere
Egy következő lépés lesz, hogy a szövetségi kormány teljes autóflottáját elektromos üzeműre cserélik. Ez egyrésztremekhír a környezet szempontjából, másrészt komoly lökést adhat a Ford és a GM elektromos ambícióinak. A csere ugyanis nem akármilyen járművekre történik, hanem csak olyanokra, melyeket az USA területén gyártanak, az ottani dolgozók, vagyis gazdaságilag is “itthon tartja” a cserét a regnáló elnök.
kép: getgovtgrants.com
Ez a lépés közel 645 000 járművet jelent, ami nem kis mennyiség. Ezek közül 245 000 civil és 225 000 postai jármű cseréje könnyebb feladat lesz, míg a 173 000 katonai jármű sokkal nagyobb kihívást jelent majd az apparátus számára.
Egyedi fejlesztések
Hogy mitől könnyebb a postai és a civil járművek cseréje? Mert ezekhez már most is van megfelelő autó. A postai járművek használatuk mikéntje miatt egyébként is kiválóan alkalmasak elektromos üzemre, vagyis az itteni csere már érett egy ideje. A civil járművek cseréje sem jelent majd különösebb gondot, hiszen az USA területén az elektromos töltőállomások sokkal nagyobb számban vannak jelen, mint itthon, vagyis a töltést is könnyen meg lehet oldani.
kép: getgovtgrants.com
Aproblémásabbrész a katonai járművek cseréje, itt ugyanis messze nem a megszokott autókról van szó, nehezebbek is és egy sor olyan követelménynek is meg kell felelniük, amik a közúti közlekedésben elő sem kerülnek. Ez azt jelenti, hogy egyedi fejlesztésekre is szükség lesz, ami nem olcsó. Ellenben az állami megrendelő igen nagy lökést adhat a Ford és a GM elektromos fejlesztéseinek, és ezek hosszabb távon az egész világon éreztetik majd a hatásaikat.
lead kép: caranddriver.com - getty