Furcsa dolog a kommunikáció, hiszen egészen elképesztő mértékben képes eltolni egy adott dolgot a lényegi részeitől. A klímaharc során is találkozhatunk ezzel a jelenséggel, erre mutat rá a Sydney-i Egyetem tanulmánya.
A hős egyedül dolgozik, erőn felül teljesítve legyőzi az ellent és megmenti a világot – ez a narratíva, ezt szeretjük, ezzel tudunk azonosulni. Ennek köszönhető, hogy mi, egyének igyekszünk algaktívabban részt venni a klímaharcban és a lehető legtöbbet tenni a klímaváltozás megállításáért.
A tudósok azonban arra mutatnak rá, hogy ez a küzdelem eleve kudarcra van ítélve. Persze nem arról van szó, hogy az egyén ne tegyen meg mindent, hanem arról, hogy a hős nem egyedül dolgozik, és tudja, nem csak neki, mindenkinek lépnie kell!
A tanulmány arra is kitér, hogy az egyéni hős narratíva sajnos a nagyvállalatoknak kedvez, így azok erősítik is ezt, hogy minél kevesebb szó essen a vállalkozások szerepéről a klímaharcban. A kommunikáción is változtatni kell, hiszen a tömegek nyomása, akarata alakítja a piacot, de ehhez kell a felismerés is.
Nyitókép: Shutterstock