Az újrahasznosítás ma már elvárás, sőt, trendi, és ezt felismerik a gyáróriások is. Pontosan ezt tette a JaguarLand Rover is, az autógyártó ugyanis sörös dobozokból és kupakokból gyárt autókat.
Sör és az autó
Igen, ez is lehetséges,báraz igazsághoz azérthozzátartozik, hogy aa sörös dobozok és kupakok mellett gyártási hulladékot is felhasználnak a folyamatban. Mindenesetre a hír örvendetes, és az első tesztek alapján nagyon ígéretes is a lehetőség. Ha pedig minden jól megy, akkor a gyártó akár 26% is képes lesz mérsékelni karbonlábnyomát, ami azért nem rossz teljesítmény úgy, hogy a befektetett pénz mennyisége nem változik számottevően.
kép: wasteinitiatives.com.au
Természetesen a gyártó számára nem ez az első ilyen irányú próbálkozás. Az újrahasznosítás - kiváltképp az alumínium esetében, melyről most is szó van – nagyon értékes megoldás lehet, igencsak sok pénzt lehet vele megspórolni. Ennek megfelelően a Jaguar LandRover 2013-óta 360 000 tonna gyáron belül keletkezett alumínium gyártási hulladékot használt fel autóiban.
Miért csak most?
Felmerülhet a kérdés, miért csak most jutott eszébe a mérnököknek ez a lehetőség? Hiszen elképesztően sok konzerv és sörös doboz vár újrahasznosításra. Ráadásul ez az anyag a leginkábbújrafelhasználtakközé tartozik, hiszen az USA-ban valaha gyártott alumínium 75%a ma is forgalomban van. Sőt, az újrahasznosított alumínium előállítási költségei 90%-kal alacsonyabbak, mint anyersanyagbólelőállított társáé!
kép: timescar-rental.com
Hogy mire vártak akkor? Azújrahasznosításnak van egy hátulütője: jellemzően csak rosszabb minőségű anyagot lehet előállítani belőle, mint amilyen az alapanyag volt. Ez persze nem minden esetben igaz, de a sörös dobozokból nemigen lesz autó. A JaguarLand Rover mérnökeinek azonbansikerült kidolgozni egy eljárást, amivel az alumíniumújrafelhasználásasorán is képesek autóipari minőségű anyagot létrehozni. Ez pedig nagy áttörés, ami jót jelent minden autóipari szereplőnek, és persze a Földnek is.
lead kép: carmaxon.com