Október 6. Vasárnap, Brúnó, Renáta

Így lesz az elektromos buszokból energia

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!
null

A közlekedés környezetvédelmi szempontok szerint történő optimalizálása a legtöbb esetben kimerül az elektromos hajtású járművek preferálásában. Ez azonban nem elég,hiszenha valóban optimalizálunk, akkor olyan előnyökre lehet szert tenni, ami jelentősen olcsóbbá teheti a megújulóenergiaforrásokravaló átállást.

London

Az optimalizálásban most a Bus2Gird nevű vállalkozás is részt vesz. Az egyesült királyság fővárosában, Londonban már most is igen sok elektromos busz szállítja az utasokat. Bár a metróközlekedés is kiváló, de a londoni emeletes, piros buszok kultikus szerepet is kaptak az évek során, nem utolsó sorban pedig valóban kényelmes szállítóeszközök. A forma maradt, a hajtás azonban cserélődött, és most már ezekből a darabokból is sok elektromosverzióbanzötyög az utakon.

kép: intelligenttransport.com

Persze nem állandóan, hiszen London tömegközlekedése sem állandóan igényli az összes busz jelenlétét. A csúcsidőszakokon kívül így sok elektromos busz parkol a garázsban, és töltőre is teszik azokat. Ezen változtat most a Bus2Gird

Optimalizálás

A közlekedési csúcsidőszak vége - amikor az elektromos buszok parkolóba kerülnek - nem esik egybe az áramfogyasztási csúcsidőszak végével. Ez azt eredményezi, hogy az elektromos járműveket a parkolás után közvetlenül a töltőre csatlakoztatva bizony csúcsidőszakban veszik fel az áramot.

kép: energialimpiaparatodos.com

A cégegy teszt alatt 28 emeletes elektromos buszt a parkolást követően nem töltőre tett, hanem a még bennük lévő energiát visszatöltötték a rendszerbe az akkumulátorokból. Tölteni pedig csak azáramfogyasztásicsúcsidőszak után kezdték a járműveket. Ez nem csak hatékonyabbá teszi a hálózatot, de meglepően nagy, 28busz esetében 1 megawatt energiát képes visszatáplálni a hálózatba.

A cég képviselői szerint, ha ugyanezt 9000 busz esetében teszik meg, akkor az 150 000 háztartás igényeit lenne képes fedezni a csúcsidőszakban, vagyis sokkal kevesebb fosszilis rásegítéssel kellene ilyenkor számolni,csúcsidőszakonkívül pedig a megújulók termelte energiával lehetne a buszokat tölteni (mivel a szélerőművek éjjel is termelnek, illetve ma már léteznek olyan napelemek, melyek szintén képesek az esti - éjjeli energiatermelésre).

lead kép: clondoner92.blogspot.com