Május 4. Szombat, Flórián, Mónika

Nagyon úgy tűnik, hogy nem csak az autóknak, hanem a tömegközlekedésnek is leáldozott

Zöld zóna
2020. május 16. 12:00
null

Egyre biztosabbnak látszik, hogy a koronavírus kiváltotta félelem lesz az az utolsó lökés, melyre a világnak szüksége volt a tényleges, komoly változtatásokhoz. Vagyis a járvány nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy egy sokkal élhetőbb, egészségesebb környezetet teremtsünk magunknak.

Távolság

Mivel képtelenek vagyunk egyelőre kivédeni a járvány terjedését, így az egyetlen lehetőség a kezünkben a megelőzés. Ráadásul, mivel a járványügyi szakemberek arra is figyelmeztetnek minket, hogy nem ez lesz az utolsó ilyen világjárvány, így kénytelenek leszünk úgy berendezkedni, hogy a megelőző intézkedések minimum egy részét a mindennapjainkba is beépítsük. Ez elsőre nagyon rosszul hangzik, pedig egyáltalán nemidegen,vagy kellemetlen dolog.

kép: safesportid.com

Ahomeofficekényszere rámutatott arra, hogy nagyon sok esetben az emberek munkahelyre bejárása, az irodaépületek fenntartása, és az emberek egy helyen tartása teljesen felesleges. Ahomeofficeműködőképes, időtakarékos megoldás, ami ráadásul hatalmas összegeket takarít meg a cégeknek, komoly károsanyag-kibocsátási mennyiséget pedig a világnak.

A másik, ami mindenképpen változni fog, a közösségi közlekedés.

A britek léptek

A közösségi közlekedésre egészen eddig úgy tekintettünk, mint arra a lehetőségre, mely kiválthatja az autókat. De nem igazán szerette az emberek többsége, hiszen nagyon sokan zsúfolódtak egy kétes tisztaságú helyre, amivel a haladás is csak adott irányokban lehetséges. Az autóban ezzel szemben az ember egyedül - vagy csak azokkal van, akikkel szeretne -, és oda megy, ahova akar.

kép: Maskot-Getty Images

A közösségi közlekedés azonban most kapott egy újabb nagy pofont, ami a távolságtartás miatt érkezett. Ahhoz, hogy a vírus, vagy inkább a vírusok terjedését le lehessen lassítani, legalább részben védelmet élvezhessünk, másoktól két méteres távolságot érdemes tartani. Ez azonban egy tömött buszon sehogyan sem valósítható meg. Nem csoda, ha az emberek inkább gyalogolnak, vagybicikliznek. Lehet, hogy kevésbé kényelmes, de sokkal biztonságosabb, és ez mostantól elsődleges szempont lesz az életünkben.

Az Egyesült Királyság kormánya ennek megfelelően úgy döntött, hogy 2 milliárd fontot, azaz körülbelül 800 milliárd forintot fordít arra, hogy javítsa a bringások és a gyalogosok helyzetét. Ez pedig nem csak azt jelenti, hogy a járdákat és a bicikliutakat fejlesztik az autós forgalom terhére, hanem azt is, hogy a bringajavító műhelyek létrehozását is támogatják, és a lakosságot is ösztönzik arra, hogy váltsanak a kétkerekűre, méghozzá azzal, hogy támogatják a biciklik javíttatását is.

lead kép: travelodium.com

bicikliUKkörnyezetjárványemberlevegővárostávolság