Június 18. Kedd, Arnold, Levente

Érkezik a tömegek számára elérhető elektromos autózás kora?

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!
null

ElonMuskramindenképpen érdemes odafigyelni. Nem csak azért, mert rövid idő alatt dolgozta be magát a gazdagok világába, hanem azért is, mert cégeinek újításai az egész világ számára tartogatnak előnyöket. Most aBattery-dayaz, amire vár a világ, de a járványhelyzet miatt ez is csúszik egy kicsit.

Csúsztatás

Abattery-dayeredeti dátuma május harmadik hetében lett volna, de a TESLA vezére elcsúsztatta az időpontot, mivel nem szeretné, ha csak pár ember lehetne jelen a rendezvényen.Igaz, online a gyártók és értékesítők is “jelen” vannak, de ettől még nem lenne akkora felhajtás a bejelentés körül.

kép: newsbeezer.com

Muskpedig szereti a felhajtást, a meghökkentő megoldásokat, és szereti elképesztő eredményeivel sokkolni a hallgatóságot. ABattery-day sem szól majd másról, ezen a rendezvényen a Tesla egy akkumulátorokkal kapcsolatos fejlesztést jelent majd be. Hogy pontosan mit, azt nem lehet tudni, de az biztos, hogy a kobalthoz lesz köze. Sokan arra számítanak, hogy a Tesla megint nagyot dob, és bejelenti a zéró kobaltigényű akkumulátorait.

Kobalt?

Hogy miért is olyan nagy áttörés a kobalt kiiktatása a rendszerből? Azért, mert ez egy ritka fém, bányászata komoly környezetkárosítással jár, ráadásul igen drága. Ez értelemszerűen drágítja az akkumulátorokat is, és a hidrogén hajtású autókat is, hiszen ezek rendszeréhez is szükség van rá.

Nem utolsó sorbanMuskelőzetes ígéretei szerint ez a technológia akár 1 millió mérföldet is kibír, mely az autók tartósságát növeli meg jelentősen.Árukezáltal alacsonyabb lesz, amihez akobalt ,illetve éppen a hiánya is hozzáad egy jelentős hányadot.

kép: REUTERS-KENNY KATOMBE

Az elektromos autózás elterjedéséhez a világon több részlet is szükséges, de a legnagyobb gondot az jelenti, hogy az ilyen hajtású autók ára elég borsos. Ezen pedig nem segít sokat az állami támogatási rendszer sem. A mostani áttöréssel - még akkor is, ha csak csökkenteni sikerül a kobalt mennyiségét - egy nagyot léphetünk a felé, hogy az elektromos autózás ne kiváltság, hanem a mindennapok része legyen.

lead kép: m.futurecar.com