A vásárlóközönség nyomása arra ösztönzi a vállalatokat, hogy változtassanak a környezetvédelemhez való hozzáállásukon. Ez a folyamat ráadásul öngerjesztő, mivel profitot hoz. Vagyis mi, vásárlók azzal, hogy a környezetbarát mellett tesszük le a voksunkat olyan lavinát indítunk el, amely az egész bolygó számára hatalmas segítséget jelent.
Karbonsemlegesség
Ma már a legtöbb cég törekszik arra, hogy karbonsemleges legyen. Ez egyrészt előírás, legalábbis részben. Részben azonban marketing, hiszen a vevők számára kiemelt jelentőséggel bír, hogy olyan cég termékeit vásárolják, vagy olyan szolgáltatást vegyenek igénybe, mely figyel a bolygónkra is.
kép: glassdoor.com
Ennek köszönhetően már verseny alakult ki a vállalatok közt. A karbonsemlegesség elérése már nem csak a kicsiknek, hanem az olyan cégóriásoknak is célja, mint például az IKEA. De a versenynek van egy másik, hatalmas előnye is: nem áll meg a rendszer a kibocsátás csökkentésénél. Lassan lejutunk oda, hogy a karbonsemlegesség alapkövetelmény lesz, és ennél is többet várunk el a cégtől a pénzünkértcserébe.
Wolt
Ezt ismerte fel aWoltnevű, fiatal vállalkozás, mely ételkiszállítással foglalkozik. A 2015-ös alapítású cég elkötelezett a környezetvédelem mellett, és ezt nem csak úgy mondják. Minden beszállítójukat ösztönzik arra, hogy környezetbarát anyagokat használjanak a csomagolásokhoz, illetve keresik az olyan partnereket, akik karbonsemleges, innovatív megoldásokat alkalmaznak. A kiszállított ételeket is kizárólag újrahasznosított papírcsomagolásban juttatják el a megrendelőhöz.Demint mondtuk, ez ma már alap!
kép: couponsexplorer.com
A cég azzal emelkedik ki a versenytársai közül, hogy alapításának pillanatáig visszamenőleg eltünteti a karbonlábnyomát. Ezt úgy teszi, hogy jelentős összegekkel támogat két projektet is. Az egyikben Brazíliában egy 150 hektáros őserdő védelmében vesz rész, a másikban pedig 42 000 fa ültetését finanszírozza. Ezzel pedig nem csak minden kiszállítása válik szén-dioxid mentessé, hanem maga a cég is teljes egészében az lesz. Sőt, a beruházások növelésével, illetve hosszabb fenntartásával a cég elérheti a karbon-negatív státuszt is, vagyis több széndioxid megkötéséről gondoskodhat, mint amennyit a légkörbe juttat. Ez pedig olyan cél, melyet ma még csak maroknyi vállalat ért el.
lead kép: wolt.com