Nincs még egy bolygónk, és tízmilliárd ember számára a természeti erőforrások csak akkor elegendőek, ha a húsfogyasztás aránya csökken - fogalmazta meg a Lidl azt az indoklást, ami a hústermékek csökkentésének terve mögött áll. A német lapértesülések szerint tervezett intézkedésnek nincsenek alternatívái.
A cél, hogy növeljék a növényi fehérjéből előállított termékek arányát, a húsok rovására, ennek oka pedig a közlemény szerint a környezet védelme, hiszen a mostani táplálkozási szokásaink fenntarthatatlanok. Ez sajnos tény, és hiába hadakozunk a növényi “húsok”, vagy éppen a rovarfehérje ellen, előbb vagy utóbb kénytelenek leszünk megbarátkozni a gondolattal, vagy felhagyni a húsfogyasztással.
Persze a diszkontlánc sem önmaga ellensége, mivel a vásárlói zömmel árérzékenyek és nem vegetáriánusok, a húskészítmények nem tűnnek el, de arányuk lecsökken. A lépéssel a tudatosságot igyekeznek erősíteni, nem utolsó sorban pedig ezzel erősen ki tudnak tűnni a versenytársak tengeréből.
A környezettudatos lépésekkel a legtöbb hazai és nemzetközi vállalkozás is számol, és szerencsére egyre inkább a tényleges lépések és nem a greenwashing a cél. A vásárlók ugyanis diktálnak, és a bolygó védelme, a környezet megóvása, az emberi élet fenntarthatóvá tétele mára kifejezetten fontossá vált, erre pedig a piac is kénytelen reagálni.
képek és lead kép: shutterstock