A közlekedés, pontosabban a járművekkel való közlekedés karbonlábnyoma elképesztően nagy, amit az emberiség az utóbbi években igyekszik lejjebb nyomni. Ennek egyelőre még nincsen nagylátszata, de az úton elindultunk.
kép: Getty
Egyik hatékony eszköz ehhez azelektro-mobilitás valamint a hidrogén hajtás. Mindkettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai, de az tény, hogy jelen pillanatban még se nem olcsó, se nem teljesen tisztaaz elektromos közlekedésvagy a hidrogén hajtás.
kép: budapestbylocals.com
A pandémia alatt fokozódott a biciklire pattanók száma, ami a városi közlekedésnek az egyik legjobb alternatívája. Nem csak azért, mert ennek valóban nulla károsanyag-kibocsátása van, hanem azért is, mert edzés gyanánt sem rossz választás.
Sokan nem tudnak, vagy nem akarnak biciklizni, számukra azonban a tömegközlekedés jelenthet alternatívát. Ennek ugyan karbonlábnyoma van, sőt, az egyes járművek kibocsátása is hatalmas lehet, de mivel sok emberre oszlik el a szám, így jelentősen környezet-barátabb az autónál.
kép: budapestbylocals.com
Szeptember 22 a nemzetközi autómentes nap. Ez pedig nem csak egy hangzatos rendezvény, sok programmal idehaza is, hanem egy lehetőség, hogy kipróbáljuk, hogyan is lehetne megoldani az életünket, vagy legalább annak egy részét autózás nélkül. Ez ugyanis nem csak a költségeinket csökkentené jelentősen, hanem a környezetre gyakorolt hatást is. Városon belül a tömegközlekedés bárhova eljuttat viszonylag rövid időn belül, némi lemondás árán. De még az is nagy segítség lehet, ha megtöltjük az autót kollégákkal, egy irányba utazókkal, és nem egyedül kuporgunk a kormány mögött, a dugóban állva.
kép: Shutterstock
lead kép: TravelCouples-Getty Images