Apandémia következtében a távolságtartás kötelező lett. Ez pedig egy tömött buszon, a metrón vagy a villamos igen nehezen megvalósítható. Hiába a maszk és a kesztyű, akkor is néhány centire vagyunk kénytelenek állni egymástól, ami nagyon nem jó - és nem csak akkor, amikor éppen járvány van.
Nem kell a busz
Apandémiavárható következménye volt, hogy az emberek majd igyekeznek elkerülni a tömegközlekedést - már persze abban az esetben, ha ez lehetséges. Sokaknakugyanisnagy távolságokat kell megtenni, és ehhez nem áll rendelkezésükre autó. Azok azonban, akik viszonylag kisebb távokon közlekednek, esetlegbevállalósabbakremek lehetőség adódott: a bicikli.
kép: bicycling.com
Ehhez ráadásulnemis kell saját kerékpárral rendelkezni, hanem akár bérelhetnek is a Bubi szolgáltatással, szerte a városban. A kerékpározással ráadásul az egészség is jelentősen javul, a kedvünk is jobb lesz, hiszen a mozgás erre is pozitív hatással van, és ha már megszoktuk – erre pedig sajnos voltjó párhónapunk - akkor már nem is szívesen ülünk vissza a tömött buszra.
Megszoktuk?
Nos, a számok alapján úgy tűnik, igen. 2020-ban 2019-hez képest 15%-kal többen ültek fel a drótszamárra, ráadásul ez trendszerű növekedés, azaz nem csak ebben az évben jelentkezik. Azok pedig, akik idegenkednek a hidegben tekeréstől, vagy azt gondolják, télenmajdújra tömött buszon fognak ülni a bringások - nincsen igazuk. A legnagyobb növekedés ugyanis éppen decemberben volt, méghozzá 61%-os!
kép: absolutetours.com
Hogy a biciklizés nagyon jót tesz az egészségnek, az biztos, de fokozottan segít azon is, hogy élhetőbb hely legyen Budapest - bár ezt most sokan nem így érzik. Egy biciklisbarát város az autósoknak nem éppen kedvez, míg elérik a kitűzött célt, addig a bringások sem éppen elégedettek, de a folyamat elindult. Hogy mi lesz az eredmény: lényegesen tisztább levegő, kisebb forgalom, ezzel pedig kisebb zaj, és egy lényegesen élhetőbb város. A trend pedig nem csak a fővárosban terjed, az összes nagyvárosban szaporodik a bringások száma.
lead kép: dailynewshungary.com