Azelektromobilitástámogatása már nem újdonság, hazánkban is elég szép összeggel járulhat hozzá az állam az új elektromos autó vásárlásához. Ez nagyon szép, de mi van azokkal, akik nem engedhetik meg maguknak az új e-autót?
Városi minta
Sok városban élő ember számára az autó luxus. Egyrészt azért, mert drága, de ez sok esetben a kisebbik gond. A városlakók számára az autó sokszor tökéletesen felesleges, csak akkor kellene, amikor épp kimozdulnak a lakhelyüknek választott metropoliszból.
Budapesten is sok esetben igaz ez a tétel, és bár a tömegközlekedésen bőven lenne mit javítani, sokan inkább ezt választják az autó helyett. Vagy a biciklit, mely apandémiaalatt egyre jobban felértékelődött.
Jó dolog a drótszamár, de munka után elég elcsigázott tud lenni az ember, ilyenkor már nem szívesen teker, vagy ha éppen egy hegyet kell megmászni a kerékpárral, akkor sem jár a mennyekben. Erre lehet megoldás az elektromos rásegítésű bicikli, ami azonban elég húzós árral rendelkezik.
Támogatás
Bár az ára nem alacsony, nagy segítség lehet az autómentes városok kialakításában. Ezt sokan gondolják így, éppen ezért november 23 és 27 között első körben lehet pályázni állami támogatásra az ilyen kerékpárok vásárlásához. Az állam maximum a bicikli árának felét, összeghatár szerint 90-150 ezer forintot biztosít a sikeres pályázóknak, attól függően, hogy pedál-, vagy nyomatékszenzorosmodellről van szó. Persze a pályázat egyéb megkötéseket is tartalmaz, így érdemes átböngészni.
Szerencsére nem csupán ez a pár nap áll rendelkezésre, hiszen a pályázatot 2021 október 29-ig, vagy a keret kimerüléséig minden hónapban kiírják. A becslések szerint ez akár több, mint 400 családi ház éves co2 kibocsátásának megfelelő megtakarítást eredményezhet, ami már nem rossz teljesítmény. Arról már nem is beszélve, hogy a városoklevegőjeezzel is tisztább lehet, ami egészségügyi szempontból sem mindegy, ahogyan azt aCovidjárvány is bebizonyította.
képek és lead kép: sanctuaryvf.org