2022. december 9. péntek
Natália

Változnak a vásárlási szokásaink, és szerencsére jó irányba!

2020. október 9., 16:00
Változnak a vásárlási szokásaink, és szerencsére jó irányba!

Változóban a világ, és ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy jelenlegi életformánk egyik mozgatórugója, vagyis a fogyasztás, illetve a fogyasztási szokásaink is átalakulóban vannak. Bár nem igazán lehet ezen csodálkozni, hiszen ma már nem csak azzal szembesülünk, hogy a háborítatlannak hitt erdőségekben hegyekben állnak a PET palackok, hanem azzal is, hogy a környezetre gyakorolt hatásunk olyan méreteket öltött, amiknek már sokszor katasztrofális következményei is vannak. 

Tudatosan 

A tudatos vásárlás egyre jobban elcsépelt szó, sokaknak elege is van már belőle. Használhatjuk helyette a környezetbarát kifejezést, de a öko, vagy eco is megállja a helyét. A szó nem is annyira számít, a lényeg sokkal inkább az, hogy ma már kiemelten fontos, hogy a cég, melytől beszerezzük az élelmiszereinket, ruháinkat vagy akár elektronikai termékeinket, mekkora szerepet vállal a bolygó megmentésében. 

kép: moneycrashers.com

Nem csak a műanyag csomagolásokat kerüljük tudatosan, hanem arra is figyelünk, hogy az élelmiszer lehetőleg nem több száz kilométeres utazás után landoljon a textil zacskóinkban és kosarainkban, hanem helyi termelőtől, vegyszermentesen lehessen hozzájutni. És most nem is kis mértékű változásról van szó, hiszen egy átfogó, nemzetközi tanulmány alapján az emberek 67%-ka már igenis nagy hangsúlyt fektet arra, hogy környezetbarát módon fogyasszon - már amennyire ez megvalósítható. 

 

Dominóelv 

Sokan, itthon az emberek 33%-a, már tudatosan kerüli a műanyag csomagolású italokat is, de igaz ez sok olyan termék esetében is, melynél léteznek alternatívák. A műanyag helyett szívesebben választjuk a papírt, vagy a fémet (rossz hír, hogy a kevert csomagolás, vagyis a papír-műanyag kombó is teret hódít, melynek újrahasznosítása kifejezetten nehéz). 

kép: greenliving.lovetoknow.com

Az, hogy tudatosan keressük azokat a termékeket és cégeket, melyek látható és érezhető módon tesznek a környezetért egyfajta versengést is létrehoz. A piaci érvényesüléshez 10 éve még csak fogalmi szinten létezett a társadalmi szerepvállalás, nem is igazán éltek vele a kis vagy középvállalatok, csak a multik, és ott is inkább marketing elemként volt jelen. Ma már ez elképzelhetetlen, hiszen az a cég, mely nem tesz semmit a fenntarthatóságáért jelentős versenyhátrányt könyvelhet el ellenfeleivel szemben. 

lead kép: greenerideal.com

Ezek is érdekelhetnek