2020. december 5. szombat
Vilma

Tel-Avivban akksi lesz az úttestből

2020. október 10., 16:00
Tel-Avivban akksi lesz az úttestből

Tel-Aviv-Jaffa számára elérkezhetett a jövő, mivel az elektromos közlekedés olyan lökést kaphat, amilyet egyelőre máshol nem. Ehhez persze sok pénzre is szükség van, de a folyamat már beindult, a megvalósulás is biztosnak látszik. 

Fejlődés 

A város önkormányzata szeretné a helyi úthálózatot felfejleszteni. Ennek érdekében az utak alatt réztekercseket fektetnének le, melyeket a helyi áramhálózattal is összekötnének. Hogy ennek mi értelme? Természetesen az, hogy az arra alkalmassá tett elektromos közlekedési eszközöket menet közben is lehetne tölteni. 

kép: designboom.com

Nem is kell hozzá nagy átalakítás, és maga a terv sem megvalósíthatatlan, amit mi sem mutat jobban, mint hogy a tesztelésre egy 600 méteres szakaszon még idén szeretnének sort keríteni. Amennyiben a terv megvalósul, és be is váltja a hozzá fűzött reményeket, az nagy lökést adhat a hasonló kivitelezéseknek szerte a világon. 

 

Miért olyan jó? 

Felmerülhet a kérdés, hogy miért is olyan jó nekünk, ha menet közben töltögetjük a járműveket? A válasz természetesen a menettáv növelésében rejlik. Így ugyanis akár lényegesen is meg lehet növelni egy adott jármű menettávját méghozzá leállás nélkül. Ez a tömegközlekedés esetében lehet érdekes, hiszen nem kell rendszeresen azzal számolni, hogy a buszoknak félre kell állni tölteni az akkumulátort, miközben az utasok szállítását nem tudják megoldani. 

kép: Tel Aviv-Yafo Municipality

A tömegközlekedés esetében egy másik előnnyel is lehet számolni. Mivel a buszok városon belül közlekednek, ráadásul adott útvonalon, így azokban az akkumulátorok mérete is jelentősen csökkenthető, lényegesen nagyobb teret nyerve ezzel az utasoknak, és persze nem utolsó sorban a jármű súlyát is csökkentve. A megmaradó akksi elegendő arra, hogy a busz átnavigáljon egyik töltő útszakaszról a másikra, vagy kikerüljön egy adott problémát. Ráadásul mivel a súlya csökken, így a mozgatásához is kevesebb energiára van szükség, ami nem elhanyagolható, hiszen az áramhálózat egyelőre nem kizárólag megújuló forrásból származó energiával üzemel. 

A buszok után pedig az autók is kihasználhatják az adódó lehetőséget, ezzel akár kiváltva az otthoni töltést, vagyis kiszélesedhet az elektromos autót használók köre is. 

Lead kép: CNN.com