2022. május 29. vasárnap
Magdolna

megérkezett az e-kor az építőiparba is!

2020. szeptember 3., 12:00
megérkezett az e-kor az építőiparba is!

A környezettudatos gondolkodás ma már alapkövetelmény a vásárlók részéről a cégek felé. Szépen lassan oda is eljutunk, hogy azok az eszközök, melyek károsanyagok bocsátanak ki, már nem képezhetik eladás tárgyát, pusztán azért, mert senki nem veszi meg őket. Persze ehhez még kell néhány dolog. 

Építőipar 

A leginkább zöldítésre szoruló ágazatok egyike az építőipar. Itt az egyik fő ludas a cementgyártás, mely az össz kibocsátás közel 8%-ért felel. De nincsenek túl jó helyzetben a téglagyárak sem, ahogyan a munkagépekkel is vannak gondok, hiszen elképesztő mennyiségű gázolajat emésztenek fel közlekedés és munka közben. De nincs mit tenni, emberi erővel megoldani a feladatot vagy elképesztően sokáig tartana és drága lenne, vagy egyszerűen nem lehetne kivitelezni a kérdéses munkát. 

kép: media.cnhindustrial.com

Az elektromos autózás terjedése azonban ebből a szempontból nem mérvadó. A munkagépeknél ugyanis nem egészen az a szempont, mint egy személyautó esetében. Nem elég, ha a motor messzire viszi a markolót, az is kell, hogy a kanalat legalább olyan könnyeddséggel mozgassa, mint a hagyományos esetében. 

 

Íme az elektromos markoló 

Persze a fejlődés nem áll meg, és már meg is érkezett az elektromos markológép a CNH Industrial gondozásában. A gép a gyártó szerint semmiben nem marad el a diesel verziótól, ugyanolyan erős, és egyetlen feltöltéssel gond nélkül képes 8 órát végigdolgozni. 

kép: casece.com

Bár csodálatos dolog, hogy a munkagépeket is igyekeznek kizöldíteni, ez egyetlen vállalkozót sem fog meghatni, ahogyan egyetlen építtető sem hajlandó többet fizetni azért, hogy a kis házát, medencéjét, kocsibejáróját vagy tereprendezését elektromos hajtású eszközökkel oldják meg. A gyártó ezzel is tisztában van, így nem is azzal reklámozza termékét, hogy az zéro emisszisó, hanem azzal, hogy fenntartási és üzemeltetési költségei is lényegesen alacsonyabbak a diesel verzióknál. Ez pedig már vonzó lehet, különösen akkor, amikor egy elektromos markoló fenntartása 90%-kal olcsóbban hozható ki, mint diesel társáé úgy, hogy az elektromos motor sem igényel feleannyi törődést sem, mint gázolajos társa. 

lead kép: forconstructionpros.com

Ezek is érdekelhetnek