2021. január 23. szombat
Rajmund, Zelma

Íme a plug-in hibrid hazugság

2020. november 27., 16:00
Íme a plug-in hibrid hazugság

Egyre nagyobb hangsúlyt kap az elektromobilitás a világon, egyre több az elektromos, vagy legalább részben elektromos jármű. Sajnos azonban akárcsak a dieselek esetében, most is sumákolás megy a háttérben, az autógyártók az adatokat nem a valóságnak megfelelően közlik. 

T&E 

Transport & Envilopment nevű környezetvédelmi szervezet arra kéri a világ országainak kormányait, hogy ne nyújtsanak semmilyen támogatást vagy kedvezményt a benzin vagy diesel hibrid autók vásárlásához. Különösképpen a plug-in hibridek a mumusok, mivel a szervezet saját tanulmányában bizonyította, hogy azok lényegesen szennyezőbbek, mint ahogyan azt a gyártók állítják. 

kép: eco-act.com

Ez a kijelentés pedig elég veszélyes, már ami a piacot illeti. A klímakatasztrófa megfékezése érdekében a gyártók kénytelenek csökkenteni a károsanyag-kibocsátásukat. Ezt azonban a flottára értelmezik, vagyis az adott márka összes eladott autóját tekintve. Innen pedig gyorsan érthető, hogy mi a gond. A plug-in hibrideket elkészíteni lényegesen olcsóbb, mint a tisztán elektromos változatokat, több rajtuk a haszon is. 

Sok gyártó éppen ezért erre a kategóriára koncentrál az eladásoknál, hiszen már ez is elég elméletben ahhoz, hogy elérjék a kitűzött célokat. Ha azonban a T&E eléri, amit akar, akkor komoly felfordulást visz véghez a piacon. 

 

 

Eléri? 

Az autóipar egy botrányba már beleroppant, méghozzá nem is kicsit. A diesel autókról közölt adatok alapján azok kevésbé szennyezőek, mint benzines társaik. A valós körülmények közt lezajlott tesztek azonban rávilágítottak arra, hogy ez nem igaz. 

kép: smart-energy.com

Sajnos a plug-in hibridek esetében is ez derült ki. A T&E megbízást adott az Emissions Analytic-nek, hogy vizsgálja meg a három legnépszerűbb ilyen modell károsanyag-kibocsátását (BMV X5, Volvo XC60, Mitsubishi Outlander). Az adatok pedig azt mutatják, hogy a jelölt co2 kibocsátáshoz képest 28-29%-kal magasabb a valós adat, még úgy is, hogy az elektromotorok a tesztek során folyamatosan használva voltak. Sajnos amikor a visszatöltés történik, vagyis menet közben tölt az autó. Amikor így töltötték fel az akkumulátorokat, akkor a megadott kibocsátási értékek 3-12-szeres mennyisége mutatkozott, de a valós körülmények közt tesztelt autók is 3-8-szor annyi káros anyagot engedtek a levegőbe, mint amit a gyártó feltüntetett. 

lead kép: carmagazine.co.uk