Lemondott 2030-ra kitűzött 29%-os CO2-kibocsátási csökkentési terveiről az Air New Zealand, ezzel pedig ez lett az első, jelentős légitársaság, mely megtette ezt a lépést. Sajnos sokan csatlakozhatnak hozzá.
Hogy miért is döntött úgy, hogy lemond a tervről? Hogy odavág a profitnak, az biztos, de ügyes manőverekkel ez kikerülhető, ugyanakkor ezek a manőverek csak egy bizonyos pontig biztosítják a veszteség elkerülését.
A társaság hevesen mutogat körbe-körbe, hogy ki is a felelős azért, mert kénytelenek elengedni kitűzött céljaikat. A hibás rész pedig a globális ellátási lánc, és az üzemanyag, melyből a bio verzió nem érhető el kellő mennyiségben.
A biomasszából előállított üzemanyag jó alternatíva, de nincs belőle elég, így marad a kerozin, ez az első gyomros a társaság klímacéljainak. A KO pedig szerintük abból adódik, hogy a mostani gépparkot nem tudják elég gyorsan lecserélni üzemanyaghatékonyabb repülőkre, mert az ellátási láncok lassúak. Összesítve: a célok mennek a kukába, ami pedig a 2050-re tervezett klímasemlegességet is kérdésessé teszi.
Nyitókép: Shutterstock