Július 25. Csütörtök, Timur

Hőség? Védekezzünk ellene! De hogyan?

Érkezik a hőség, jönnek a hőhullámok is, hiszen itt a nyár! De mit tehetünk ellenük? Bekapcsoljuk a légkondit? Ez jó megoldás, de sajnos egyrészt melegíti a környezetet, másrészt jelentős szénlábnyoma van, vagyis hosszabb távon még rontunk is a hőség okozta gondokon.

Híresőhőségmeleghőhullám
2024. június 22. 14:00
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!
Sick,Frustrated,Adult,Homeowner,Woman,Getting,Heat,Stroke,,Lying,On


A ventilátor jó megoldás a hőség ellen, de csak 35°C alatt, felette a kiszáradást erősíti és nem nyújt enyhet. A szőnyegeket szedjük fel a lakásban, mossunk fel rendszeresen és a függönyöket is nedvesítsük. A párolgás hőt von el a környezetből, így a lakás is hűvösebb lehet. Az árnyékolás is remek ötlet, ehhez pedig a legjobb a növényzet. Igaz, ezt pár nap alatt nem tudjuk megoldani, de érdemes már most előre gondolni a következő hullámokra, és árnyat adó fákkal körbeültetni a házat. A fák ugyanis nemcsak árnyékolnak, hanem párologtatnak is, így jelentősen csökkentik a hőmérsékletet maguk körül! Ha növény nincs, a világos színű sötétítőfüggöny is jó megoldás lehet, de a napvitorlával is jó eredményeket lehet elérni! 

hőség,férfi,iszik,hőmérő,forróság
Mit tehetünk a hőség ellen? /Fotó: Skrypnykov Dmytro / Shutterstock

Hőség ellen az egyik legfontosabb fegyver a víz!

Igen, a nagy melegben mi magunk is párologtatunk, vagyis izzadunk. Ez különösen igaz ha fizikai munkát is végzünk, vagyis az ivásról nem szabad megfeledkezni. Az alkohol - még a higított is - vízhajtó hatással rendelkezik, vagyis nem jó megoldás. Ugyanez igaz a koffein esetében is, de nem szerencsés a cukrozott üdítő sem. A víz a tökéletes megoldás, a hidratáltság pedig segít a testünknek átvészelni a nagy meleget! Fontos, hogy az izzadással elektrolitokat is vesztünk, azaz ennünk is kell, főleg, ha erősen izzadunk a napon munka közben! 

Suffering,Summer,Heat,Wave,Stroke,,Hot,Weather,,Tired,Asian,Young
Fotó: Kmpzzz / Shutterstock

Semmi nehezet, semmi zsírosat, hiszen ez csak terheli a szervezetet. A lédús zöldségek és gyümölcsök azonban tökéletesek lehetnek, így együnk görögdinnyét, uborkát, salátákat, könnyed ételeket. A nehezebb ételek, ha mindenképpen kellenek, inkább délutánra tolódjanak. 

forrás

Nyitókép: Shutterstock