Az európai fogyasztóvédelmi szervezetek egyértelmű állásfoglalása nyomán több légitársaság is komoly bajba kerül a zöldre festés miatt. Reklámjaikban ugyanis a vásárlókat megtévesztve kecsegtetnek a fenntarthatóság eszméjével a légi közlekedésben.
Summázva talán így lehetne értelmezni azt, amivel most a légitársaságok szembe néznek. Az öreg kontinens fogyasztóvédelmi szervezetei ugyanis kimondták, hogy az extra kreditek vásárlásával nem lehet sem ellensúlyozni, sem semlegesíteni, sem pedig kompenzálni repülés CO2 kibocsátását, illetve a légi közlekedésről azt sugallni, hogy lehet fenntartható, zöld, illetve felelős, megtévesztőnek minősül.
A társaságok egy ideje azzal igyekeznek eleget tenni a vásárlók zöld igényeinek, hogy az utazások árát megemelve, a jegyeladásokba beépítik az úgynevezett extra kredit vásárlás díját is. Vagyis támogatnak olyan projekteket, amikkel a CO2 kibocsátás ellensúlyozása a cél. Ez azonban nagyon kevés, vagyis zöld vagy fenntartható messze nem lesz attól a repülés, hogy fákat ültetünk.
A megtévesztő gyakorlat miatt már szorult a hurok a Lufthansa vagy a KLM esetében is, és jelenleg is mintegy 20 vállalkozást vizsgálnak a szakértők a kijelentéseik miatt. Sajnos a repülés, bár kényelemes és gyors megoldás, nagyon messze van a fenntarthatóságtól, ezt a tényt pedig az utasoknak is el kell fogadni, még akkor is, ha a társaságok sokszor igyekeznek zöldíteni a helyzeten.