A hajózást ismét környezetbaráttá tenni egyre fontosabb kérdéssé válik, hiszen az áruszállítás és az utazás terén is egyre nagyobb szeletet követel magának, miközben az egyik legszennyezőbb közlekedési forma, ami csak elérhető. A helyzet nem könnyű, de több technológia is adódik a megoldásra, ráadásul mindet ismerjük is.
Az atomhajtás nem új dolog: tengeralattjáróknál és ugyan ritkábban, de a hagyományos hajózás terén is alkalmazzák. A “biztonságos" relatív fogalom, mindenesetre működőképes megoldásnak ígérkezik a károsanyag-csökkentésért folytatott harcban. Főleg akkor, ha figyelembe vesszük azt is, hogy több kutatás is folyik új, alacsonyabb költségű és apróbb termetű reaktorok kifejlesztésére, melyek közül több is néhány éven belül már átléphet a tesztelési szakaszba.
Azonban a trendek itt sem tűnnek el nyomtalanul, vagyis a megújulókra való támaszkodás lehetősége a hajózásban is megjelenik, természetesen elektromos meghajtással kombinálva. A Sea Zero névre hallgató hajó ennek ékes példája lehet a vizeken, akár már pár éven belül.
A 150 méteres utasszállítón nagyjából 1500 négyzetméternyi napelem szolgáltatja az energiát a hajónak, amit a gyomrában elhelyezett 60MWh-ás akkumulátor tárol. Ez azonban még önmagában kevés lenne, így a hajó “tankolhat” is energiát kikötéskor. Sőt, alkalmaztak egy régi, jól bevált megoldást is, ez pedig a vitorla. Végre visszatérhetünk a már nagyon is bevált rendszerhez, mely megfelelően alkalmazva nemcsak zéró kibocsátással jár, de gyorsaságot is ad a hajótestnek. Igaz, a hajózási ismeretek régi-új résszel kell, hogy bővüljenek, hiszen vitorlázni nehezebb, mint egy motoros hajót navigálni.