Problémássá válik az elektromos autók eladása, hiszen megszűnt az állami támogatás ezen a területen. Mivel az európai gyártók árai nagyon magasak, az eladatlan járművek egyre nagyobb tömegben vannak jelen a parkolókban.
Németországban is megszűnt a támogatás, ami ott is visszavetette az eladásokat. Persze ez nem most történt, jó ideje ez a helyzet áll fent, azonban a termelés nem csökken. Ez igaz a Tesla esetében is, vagyis az új, még eladatlan járművek egyre csak halmozódnak.
Az elemzések szerint több mint 45 000 autóval többet gyártottak le az elektromos óriásnál, mint amennyit el tudtak adni, ez pedig már a nagyobb kereskedőkre is nyomást gyakorol. Az eladatlan autók tömegesen parkolnak kiszuperált reptereken, a gyárak környékén, illetve ahol helyet találnak számukra - ez drónfelvételeken is jól látszik.
A helyzet pedig nem nagyon fog javulni, hiszen a kínai gyártók lényegesen alacsonyabb áron képesek a piacra lépni, ami nem kedvez az alapvetően SUV és felső kategóriába gyártó európai piacnak. Támogatások hiányában pedig az elektromos autók iránti kereslet már Észak-Amerika területein is jelentős visszaesést mutat.