Tetszik vagy sem, a hagyományos energiahordozóknak a közlekedés terén csengettek. Ez ellen már nem is igazán lehet tenni, bár a lobby igyekszik a szabályozásokat finomítani, enyhíteni azokon, de a kocka el van vetve. Ez pedig érinti a buszokat és teherautókat is, előbb, mint hinnénk.
A közlekedés megreformálása a nehézgépjárművek esetében már 2040-től bekövetkezik, az EU elfogadott megállapodása alapján ugyanis ez az a dátum, amikorra el kell érni a CO2 kibocsátás 90%-os csökkenését ennek a szegmensnek az esetében.
A városi buszok esetében a céldátum egy kicsit változik. Mivel ezek közvetlen egészségügyi hatásai erősebben jelentkeznek, így a városi közlekedés esetében a buszoknak már 2030-ra meg kell valósítania a 90%-os csökkenést.
A döntés hatalmas terhet ró a gyártókra, de az infrastruktúra fejlesztését is megkívánja. A megfelelően kiépített töltőhálózatok nélkül - elektromos és hidrogén - ugyanis a terv egyszerűen életképtelen.