Tisztában vagyunk vele, hogy problémás az a fajta élelmiszerfogyasztás, melyben most él a világ egy jelentős része. A túlfogyasztás mellett jelentékeny mennyiségű húsfogyasztás jelent hatalmas kihívást a bolygó számára, amit ráadásul már nem is nagyon képes kiszolgálni.
Léteznek persze alternatív lehetőségek, de ezek közül néhányat szinte stigmatizálunk, ha találkozunk velük, széles ívben kerüljük - legalábbis a többség. Erre mutatatott rá egy nemrégiben készült vásárlói szokásokat vizsgáló felmérés is.
Ha valami vegán, az nem jó. Fura, de igaz, mert míg a kozmetikumoknál ez jó dolog, addig az élelmiszerek esetében a vásárlók csupán 20%-a számára vonzó, a többiek kifejezetten kerülik az ilyen címkés termékeket. Valamivel jobb a helyzet akkor, ha “növényi alapú” feliratot visel a termék, de nem sokkal. Ez ugyanis csak a vásárlók 27%-a számára vonzó, ez pedig alacsony szám.
Ha megfelelően fogalmazunk akkor viszont azt az üzenetet vagyunk képesek átadni, amire szükség van, ami ráadásul célba is ér. Ha a termékeken a “fenntartható” és “egészséges” szavak szerepelnek, akkor az már a vevők mintegy 44%-a számára vonzó, holott a termékeken csak a szavak változnak, de pontosan ugyan arról van szó minden esetben. Hogy szükséges-e ez a “játék”? Mindenképpen, hiszen a húsfogyasztást, ha nem is kiiktatni, de csökkenteni mindenképpen szükséges, ráadásul jelentős mértékben!