Ha megkérdezünk embereket, hogy miért nem váltanak elektromos autóra, akkor a legtöbben két dolgot emelnek ki: túl magas az áruk, és túl kicsi a hatótávjuk, ráadásul nem is lehet őket tölteni akárhol, tankolni viszont lehet.
Ár és infrastruktúra
Az első kifogással nem is lehet vitatkozni, tény, hogy olcsó, vagyis tényleg olcsó villanyautó jelenleg nem létezik a piacon. Ez azonban nem sokáig fog váratni magára, hiszen a versenyhelyzet egyre jobban élesedik. Ahogyan a gyártók egyre több elektromos autóval állnak elő, így lesz azoknak is egyre versenyképesebb az ára, és a régebbi modellek úgy lesznek egyre olcsóbbak.
kép:earthtimes.org
A trend része az is, hogy a használtautó piacokon először a hibrid, majd az elektromos autók kerülnek túlsúlyba, így onnan is lehet majd szép számmal válogatni. És persze minél nagyobb a kínálat, az ár annál barátibb lesz.
Az infrastruktúra terjedése egy kicsit más tészta. Az igény megvan arra, hogy tölteni lehessen a kutakon az elektromos autókat, erre azonban ma még nagyon kevés helyen van lehetőség. A gazdasági érdeke pedig egyelőre nem ezt az irányvonalat erősítik – legalábbis nem olyan mértékben, hogy gyors töltőállomás elterjedésről beszélhessünk. Ezért sokan legyintenek, és maradnak a jól bevált benzinesnél, vagy dízelnél…
Nem használjuk olyan hosszan
A HUK Coburg biztosítótársaság készített egy felmérést, melyben 35 ezer autót vizsgáltak nyolc hónapon keresztül. A felmérésből kiderül, hogy a járművek 47 százaléka egyetlenegy napon sem ment többet, mint 250 kilométer. Sőt! Az autók 57%-a által megtett utaknak mindössze egyetlen százaléka haladta meg ezt a távolságot. Ez pedig azért fontos, mert ma ennyi egy átlagos elektromos autó hatótávja.
kép:bsmotoring.com
Persze a felmérésben nincsen benne az, hogy mennyit álltak a dugóban, mennyit kellett emelkedőn haladni, vagy éppen, hogy hányan is ültek az autóban, hiszen ezek minden befolyásolják a fogyasztási adatokat is. ugyanakkor a felmérés rámutatott arra, hogy többségünknek semmilyen formában nem okozna hátrányt, ha elektromos autóra váltana.
Mivel nem autózzuk el a teljes hatótávot egy nap alatt, így a töltéssel sem kell bajlódni. Este, amikor hazaérünk, egyszerűen, otthon is fel lehet tölteni az autót, ami kényelmes és biztonságos. Összességében tehát az ár az, ami még mindig gond, de már nem sokáig (arról nem is beszélve, hogy az akkumulátorok fejlődésével a hatótáv is egyre nő).
lead kép:oilprice.com