November 22. Péntek,

A P&G komoly lépésre szánta el magát

null

A társadalmi szerepvállalás a cégek életében egy-két évvel ezelőtt is sokkal inkább a marketing kategóriába esett, semmint tényleges és tudatos lépések csoportja lett volna. Fennen hirdették, hogy mennyire sokat tesznek a közösségért, de tényleges, használható lépéseket csak nagyon ritkán láthattunk tőlük.

Mamutvállalat

Egy óráscég, egy globális kiterjedésű vállalkozás esetében a társadalmi szerepvállalás már évek óta kötelező elem. Ráadásul esetükben ez látványos is, hiszen hatalmas összegeket mozgatnak meg a jó ügyek érdekében. Látszólag.

kép: jmp.com

Egy gyorsgondolatmenetvégén rájöhetünk, hogy ami nagyon nagy összegnek tűnik, az az adott vállalat méretét tekintve aprópénz. Hiába egy kezdeményezés mögé 10 milliókkal beállóvállat, ha globális szinten euró ezermilliárdos forgalmat bonyolítanak. Ebben az esetben bár a támogatás gálán tulajdonképpen reklám, hiszen csak a marketingköltségek ennek sokszorosát teszik ki a cég életében. Az, hogy egy mamutvállalat igazi lépéseket tegyen a közjóért nagyon ritka, ám a klímakatasztrófa tükrében nem várathat sokáig magára.

P&G

A P&G isfelismerteezt, és meg is teszi a maga lépéseit, megfelelő csinnadrattával körítve. Elvitathatatlan azonban, hogy legalább tényleg tesznek is valamit, ráadásul most nem is olyan keveset. A cég, mely 70 országban napi szinten 5 milliárd embert szolgál ki a termékeivel vállalta, hogy 2030-ra karbonsemlegessé válik. És ez nem vicc, ráadásul nem csak egyes országokban, hanem globálisan értették, ami el is érhető, hiszen az USA területén és Európában is már most 100%-ban megújuló forrásokból fedezik energiaigényüket.

kép: campaignasia.com

Ez hatalmas lépés, mely remélhetőleg lavinát indít el, és sok más mamutvállalat, illetve a kisebb vállalkozások is csatlakoznak majd hozzá. Az persze más kérdés, hogy a P&Gegyébterületeken - mint mondjuk a vegyipar, vagy éppen a műanyagok - mekkora lépéseket tesz a bolygó megóvásáért és a közjóért, de ne legyünktelhetetlenek. Minden lépéshez komoly társadalmi nyomás, és az adott lépés megtérülése is szükséges, vagyis a további környezetért tett vállalások is csak akkor valósulhatnak meg, ha mi, vásárlók ignoráljuk a műanyagot, a vegyi szennyeződéssel előállított termékeket, illetve azokat a vállalatokat, melyek nem tesznek eleget akörnyezetvédelme érdekében. Ez nem egyszerű, de az eszköza mikezünkben van, hát éljük vele!

lead kép: PROCTER & GAMBLE

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!