Június 20. Csütörtök, Rafael

2045-re eltűnnek a belső égésű motorral szerelt autók a piacról

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!
null

Nagyon sokáig nem voltunk biztosak abban, hogy van-e értelme és létjogosultsága az elektromos közlekedésnek. Számtalan tanulmány mutatott rá arra, hogy semmivel sem kevésbé környezetszennyező ez a megoldás, mint a hagyományos, de dacára a fosszilis üzemanyagok lobbijának, az elektromos közlekedés egyre jobban elterjedt. Most már lassan trónfosztásra is sor kerül.

Elektromos?

A számtalan lehetőség közül a benzin és a még szennyezőbb gázolaj kiváltására tulajdonképpen két lehetőség emelkedett ki jelentősen: az elektromos hajtás és a hidrogén üzem. Utóbbiban a Toyota hitt szinte egyedül, és bár az elképzelés nagyon jó, környezetbarát és talán olcsóbb is, mint az elektromos hajtás, mégsem futott be akkora utat, mint az e-mobilitás, legalábbis eddig.

kép: nytimes.com

Elektromos autóval találkozni 10 évvel ezelőtt még kuriózum volt, ahogyan egy Teslat élőben megpillantani is ritka kiváltság volt idehaza. Mára azonban tömegével közlekednek a zöld rendszámos autók, és a Teslások közössége is egyre jobban gyarapszik hazánkban.

2045

Igaz, már most is sok a zöld rendszám, ám ezek az autók zömében még hibrid hajtásúak. Kevesebb, mint negyed évszázadon belül azonban ez a trend határozottan átalakul, és a benzinnek és a gázolajnak talán végleg leáldoz a napja.

Mesterséges intelligenciával vizsgálva az alakuló piaci mutatókat a kutatók arra jutottak, hogy 2045-re az összes eladott autó több, mint 99%-ban elektromos lesz. Erre meg is van minden esély, hiszen Európában már most 3-4-szeres a keresletnövekedés, és ehhez Kína is egyre inkább csatlakozik. Az összképhez Biden ambiciózus tervei is hozzájárulnak.

kép: arup.com

Leginkább az mutatja azonban, hogy az AI-nak igaza lehet, hogy egyre több autógyártó jelenti be, hogy nem fejleszti tovább a belső égésű motorokat, sőt, mostanra a gyártók zöme azt is bejelentette már, hogy egyáltalán nem kíván belső égésű motorral szerelt járművet gyártani, vagy azzal kereskedni nagyjából az évtized közepétől! Ez pedig a piacoknak sem hagy sok időt, hiszen bár kevesen engedhetik meg maguknak az új elektromos autó luxusát - még az állami támogatással együtt is -, de a használt-autó piacokon is egyre több és egyre szélesebb választékban jelenik meg elektromos autó.

lead kép: rta.ae