Az elektromos autók terjedése megállíthatatlannak tűnik, ami kicsit sem rossz hír,tekintvehogy ha képesek vagyunk a megújuló energiaforrásokkal kombinálni azelektromobilitást, akkor közel nulla emisszióval leszünk képesek megoldani a közlekedésünket. Az innovációk terén sem kell sokat várni egy-egy újításra, most például a vezeték nélküli töltés lehetősége érkezik.
Töltés?
Igazán nem is a töltés lehetősége az újdonság, hiszen azzal már elég régentisztábanvagyunk, hogy az autók esetében is megvalósítható ez a technológia, nem csak a telefonoknál. Az áttörést a töltési sebességjelenti, ami már tekintélyesnek mondható, bár még most sem veszi fel a versenyt a tankolással. Ellenben tankolni egy aktív folyamat, autót tölteni azonban nem feltétlenül.
kép: pluglesspower.com
A mostani lehetőség aGenesisnevéhez fűződik, mely ígérete szerint néhány kW-os töltési sebességet kínál. Ehhez nem is kell mást tenni, csupán az autóval a töltőpanel fölé parkolni, és kész. Maga a folyamat automatikus, nem is kell tenni hozzá semmit, se gombok, se vezetékek, csak a parkolás.
Ez a jövő?
Hogy mennyire terjed el ez a lehetőség az nagyrészt attól függ, mennyire sikerül feltornázni a töltési volument, illetve attól, hogy a nyilvános töltőállomásokon milyen ütemben lehet kiépíteni azt a lehetőséget, ha egyáltalán igény van rá. Egyelőre csak az otthoni töltési lehetőségek közt kap helyet, vagyis valószínűleg nem az alapáras modellek vásárlói számára jelent áttörést.
A töltésisebességilletve a töltés mikéntjének könnyítése kulcsfontosságú azelektromobilitásterén, de önmagában még kevés. Az autók hatótávjának növekedésére is nagy szükség van, hiszen a benzines, vagy diesel autók tankolása ma még sokkal könnyebb, sokkal több lehetőség adódik rá, és bizony szinte azonos hatótávokat képesek produkálni, mint az elektromos változatok.
kép: roboticsandautomationnews.com
Az igazi áttörést valószínűleg a hibrid verziók jelentikmajd, de nem a benzin-elektromos változatok, hanem a hidrogén és elektromos hajtás keverése. Ezzel ugyanis nem csak igen gyorsan lehet az autót tölteni, hanem a hatótáv is bőven 1000 km fölé tornázható, ami már elegendő indok lehet a cserére az emberek többségének.
lead kép: autotimesnews.com