December 14. Szombat, Szilárda

megérkezett az e-kor az építőiparba is!

null

A környezettudatos gondolkodás ma már alapkövetelmény a vásárlók részéről a cégek felé. Szépen lassan oda is eljutunk, hogy azok az eszközök, melyek károsanyagok bocsátanak ki, már nem képezhetik eladás tárgyát, pusztán azért, mert senki nem veszi meg őket. Persze ehhez még kell néhány dolog.

Építőipar

A leginkább zöldítésre szoruló ágazatok egyike az építőipar. Itt az egyik fő ludas a cementgyártás, mely azössz kibocsátás közel 8%-ért felel. De nincsenek túl jó helyzetben a téglagyárak sem, ahogyan a munkagépekkel is vannak gondok, hiszen elképesztő mennyiségű gázolajat emésztenek fel közlekedés és munka közben. De nincs mit tenni, emberi erővel megoldani a feladatot vagy elképesztően sokáig tartana és drága lenne, vagy egyszerűen nem lehetne kivitelezni a kérdéses munkát.

kép: media.cnhindustrial.com

Az elektromos autózás terjedése azonban ebből a szempontból nem mérvadó. A munkagépeknél ugyanis nem egészen az a szempont, mint egy személyautó esetében. Nem elég, ha a motor messzire viszi a markolót, az is kell, hogy a kanalat legalább olyankönnyeddséggelmozgassa, mint a hagyományos esetében.

Íme az elektromos markoló

Persze a fejlődés nem áll meg, és már meg is érkezett az elektromos markológép a CNHIndustrialgondozásában. A gép a gyártó szerint semmiben nem marad el a diesel verziótól, ugyanolyan erős, és egyetlen feltöltéssel gond nélkül képes 8 órátvégigdolgozni.

kép: casece.com

Bár csodálatos dolog, hogy a munkagépeket is igyekeznekkizöldíteni, ez egyetlen vállalkozót sem fog meghatni, ahogyan egyetlen építtető sem hajlandó többet fizetni azért, hogy a kis házát, medencéjét, kocsibejáróját vagy tereprendezését elektromos hajtású eszközökkel oldják meg. A gyártó ezzel is tisztában van, így nem is azzal reklámozza termékét, hogy azzéroemisszisó, hanem azzal, hogy fenntartási és üzemeltetési költségei is lényegesen alacsonyabbak a diesel verzióknál. Ez pedig már vonzó lehet, különösen akkor, amikor egy elektromos markoló fenntartása 90%-kal olcsóbban hozható ki, mint diesel társáé úgy, hogy az elektromos motor sem igényel feleannyi törődést sem, mint gázolajos társa.

lead kép: forconstructionpros.com

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a Köpönyeg Google News oldalán is!