Az elektromos autózás sok ponton írja felül a megszokott képet, amit az autókról a fejünkben él. Nemcsak a benzin felesleges, de a motorolaj, a gyertyák és még sok más is, ami a motorhoz tartozik.
A Donat Labs azonban eggyel tovább lépett, és a motort a kerekekbe integrálta, nagy teljesítménnyel és viszonylag alacsony súllyal. A 40 kilós szerkezetből minden kerékbe kell egy.
Cserébe azonban egy sor technológiai megoldás, mint a hagyományos féltengely már mehetnek is a levesbe. Ráadásul a cég nemcsak prototípussal rendelkezik, több járműmodellben is megtalálható az újításuk – még teherautóban is.
A fejlesztés jelentősen – akár 95%-kal – csökkenti az új elektromos platformok kifejlesztésének költségeit a cég szerint. Igaz, ez a motormegoldás jelentős rugózatlan tömeget ad a járművekhez, ami nem éppen szerencsés...
Nyitókép: Shutterstock