Május 27. Hétfő, Hella

Megéri az e-autózás a rezsicsökkentés elengedése után is?

null

Hogy megéri-e elektromos autóra váltani? Egészen a rezsicsökkentés eltörléséig a válasz egyértelműen igen volt, de mi a helyzet most, amikor az árak a sokszorosukra is növekedhettek? A Jövő Mobilitása Szövetség szakértői kiszámolták, hogy most mi a helyzet.

Mivel nem csak a rezsicsökkentés ment részben a levesbe, hanem a benzinár sapkát is el kellett engedni, így most egy benzines, 8,27 l-es átlagfogyasztású autóval 100 km-t nagyjából 5100 forintból lehet megtenni. Ez nem éppen egy kellemes szám, de a diesel ennél is rosszabb, ott az adat 5780 forint környékén alakul.

Ehhez képest egy elektromos autó töltése otthon, abban az esetben, ha belefér a rezsicsökkentett keretbe - és az átlagfogyasztása 17 kWh/100 km – akkor 660 forintos árral lehet számolni egy 100 km-es út esetében. Ha kiesik a rezsicsökkentett keretből, akkor az ár 1190 forint környékén alakul, míg például egy villámtöltéssel rendelkező kútoszlopról 3230 forintért vásárolhatunk annyi energiát, mellyel az autó 100 km-t megtesz.

Már ebből is látható, hogy ez e-autózás még ezekkel a feltételekkel is sokkal kedvezőbb, mint a hagyományos üzemű autókkal való közlekedés, és azzal a lehetőséggel még csak nem is számoltunk, hogy ha az ingatlan napelemes rendszerrel van felszerelve, melynek tervezésénél egy autó töltésével is számoltak - akkor ugyanis az e-autózás költsége akár 0 forint is lehet, legalábbis a mostani elszámolási lehetőségekkel kalkulálva.

képek és lead kép: shutterstock