Sokan nem szívesen ülnek fel a tömegközlekedési eszközökre, hiszen azok nem olyan kényelmesek, mint egy autó. Sokan vannak rajtuk, lassúak, esetleg koszosak, túl meleg, túl hideg van rajtuk, és nem is ott állnak meg, ahol az számunkra a legideálisabb lenne. Mindezzel együtt azonban a tömegközlekedés a környezetvédelem egyik kiváló eszköze.
Nagyságrendekkel kevesebb autó szeli az utakat, ha a tömegközlekedés fejlett és olcsó - ez utóbbi pedig sokkal nagyobb fegyvertény lehet egy város környezetkímélő lehetőségei közt, mint hinnénk. Nem is olyan régen Németország döntött a 9 eurós, azaz nagyjából 3700 forintos bérlet mellett, mely környezetvédelmi szempontok szerint is nagyon jó döntésnek bizonyult.
A hatására ugyanis az autóhasználók közül igen sokan döntöttek úgy, hogy inkább a tömegközlekedést választják. Az utazóközönség, vagyis az 52 millió eladott bérlet vásárlóinak ötöde ugyanis most váltott a tömegközlekedésre, éppen az olcsó bérletek miatt. Ez pedig nem kis arány.
Június elején vezették be a lehetőséget, és eddig közel két millió tonna szén-dioxid kibocsátásától mentette meg az országot a kezdeményezés. Persze ez a mennyiség a teljes kibocsátáshoz képes nem olyan sok - habár a Német Közlekedési Vállalatok Szövetsége szerint ez nagyjából 350 000 otthon energiaellátás kibocsátásának felel meg -, de a tisztább levegő, a stresszmentesebb mindennapok és az életmód változtatása szempontjából mindenképpen hatalmas előrelépés.
képek és lead kép: shutterstock