A Toyota szintet lépett a tiszta közlekedés terén. A gyártó - bár foglalkozik elektromos hajtással is – az igazi jövőt a hidrogénüzemben látja. A gondolatmenetük érthető, hiszen ehhez a már meglévő töltőállomás-hálózatot lehetne használni, lényegesen kevesebb pénzből megoldható a feladat és a töltési idő sem gond – ugyanannyi, mint egy megszokott tankolás esetében.
Azonban minden gyártó arra törekszik, hogy az ő autójára váltson a fogyasztó, amivel még akkor is komoly szennyezést generálnak, ha tiszta üzemű járművet adnak el. Ez még abban az esetben is igaz, ha történetesen a felhasznált energia is tiszta forrásból származik. A szennyezés visszaszorításához ugyanis az is hozzátartozik, hogy nem azért váltunk új autóra, mert ez a divat, hanem mert maga a váltás környezetbarátabb alternatíva. Igaz, így is használt autót generálunk, melyből hulladék lehet.
A Toyota éppen ezt a részletet fogja meg. Nem új autót értékesít - legalábbis ebben az elképzelésben -, hanem hidrogéntároló modult, mely lehetőséget teremt a nem hidrogénüzemű autók tiszta működésre való átállítására is.
Sőt, a modul kapacitásának variálhatósága okán nem csak autókhoz, hanem hajókhoz, repülőkhöz is lehet használni, vagy akár rakodógépekhez. Sőt, üzemanyagcellás generátorokkal is kompatibilis lehet a tartály, így ezen a téren is komoly lehetőségeket teremt a kezdeményezés.
Bár ijesztő lehet egy tartály nagy nyomású hidrogén felett ücsörögni, amit utólag építenek az autóba, de a cég egy sor biztonsági mechanizmust is épített a tartályba, amik folyamatosan monitorozzák annak állapotát, így elvben tökéletes biztonságot nyújtanak.
képek és lead kép: shutterstock