A közlekedés károsanyag-kibocsátásának csökkentése csak egy dolog, arra is koncentrálni kell, hogy más területeken is fenntarthatóbbá lehessen tenni ezt az ágazatot. Ez pedig egy olyanszegmenstis erősen érint, mint az abroncsok, melyek életútjukatvégigjárvatonnaszám, hegyekben várnak a semmire a szeméttelepeken.
Mi a gond velük?
Mivel az abroncsok anyaga nem homogén, így az újrahasznosításuk is igencsak körülményes - következésképpen nem is éri meg. Az is gondot jelent, hogy egy abroncs viszonylag rövid életű. Ez többek közt a sérülékenységének is köszönhető, hiszen, ha átszúrja valami a gumit, akkor a levegő elszökik belőle, és jó esetben javítással megmenthető, rosszabb esetben lemondhatunk róla.
kép: autonews.com
Az abroncsok tehát szükségesek, de átalakításra szorulnak ahhoz, hogy valóban fenntarthatóbb közlekedéssel nézhessünk szembe, ehhez pedig több lépcsőt is be kell járni, melynek első foka lehet a “légmentes abroncs”
Kevesebb gond, hosszabb élettartam
Jelenleg is tesztelés alatt van a Goodyear egyik elképzelése, az az abroncs, melyet nem kell levegővel felfújni. A gumilamellákkal ellátott, hosszas tervezési munka árán létrejött abroncs kissé futurisztikus képet mutat, de környezetvédelmi szempontból már most jobbnak bizonyul, mint hagyományos társai.
kép: insideevs.com
A levegő hiánya ugyanis lényegesen kisebb sérülési esélyeket ad az abroncsnak, megnő a használhatósága, ami pedig csökkenti a környezetre gyakorolt hatásait. Persze ez még nem maga a megváltás, de egy jó lépés lehet ezen az útvonalon. A megoldásra váró problémák köre viszont egyre bővül, így az idő igencsak erős ellenfél ebben a harcban.
A teszteken azabroncsjól teljesít, egyelőre biztonsági szempontok szerint is elődje fölé emelkedik, valamint várhatóan a fogyasztásra is jó hatással lesz, ami egy bónusz a környezetvédelmi listán. Ugyanakkor mire valóban az utakon is találkozhatunk vele, addig azért még lefolyik némi víz a Dunán.
lead kép: insideevs.com