Párizs talán a világ egyik legromantikusabb városa. A rengeteg látványosság mellett az ember nem is győzi kapkodni a fejét, de nagyon sok esetben a képbe belerondít valami. Ez a valami pedig a város modern velejárója, a forgalom.
Özönlő tömeg
Tény, hogy elképesztő embertömegverődikössze az Eiffel torony közelében, az utcákban és a téren is. Ez szintén igaz aNotre Dame körüli területekre is, de a forgalommal igazán csak a Champs-Élysées-n sétálva szembesülünk igazán. A romantikus dalok egyik főszereplője az a sugárút, mely a Diadalívet köti össze a Concorde - térrel, és amelyiken most is naponta több százezer ember fordul meg gyalog.
A romantikus sétákhoz azonban napjainkban már hozzá tartozik a dugó, a szmog és a dudaszó is, tekintve, hogy a Champs-Élysées egy nyolc sávos autóút, amin a forgalom bizony hatalmas. Ezen szeretne változtatni AnneHidalgo, Párizs polgármestere, akinek nevéhez már most is több környezetvédelmi, és drasztikus változtatás is fűződik.
Átalakítás
Hát, a mostani tervétől sem veszíti majd el a polgármester a környezetvédelmi átalakítócímkéjét, hiszen tervei szerint a híres sugárút, sőt, a Diadalív és a Concorde-tér is erősen átalakul. A terv az, hogy különleges kertet hozzanak létre itt és hogy a terület újra inkább a gyalogosoké legyen, semmint az autóké.
Ennek megfelelően a drasztikus változtatásokat kell preferálni, így a mostani terület felén engedik majd csak az autókat, vagyis kétszer két sávvászűkül a sugárút kapacitása. A megnyert terület pedig a gyalogosoké, a kávézók teraszaié, és persze a természeté. A terv ugyanis nagy léptékű fásítással is számol, mely a sugárút teljes hosszát érinti, nem is beszélve a két térről a két végpontján.
Az átalakítással pedig egyvalami biztosan nem változik: a turisták száma, hiszen ezek után sokkal nyugodtabban és romantikusabban lehet majdvégig sétálniahíresChamps-Élysées-n, árnyékos, kellemes környezetben. Hogy az autósok körében mennyire lesz népszerű a változtatás, azt inkább nem szeretnénk megtippelni...
képek és lead kép: PCA-stream