ARepublicServices nagyot tol a Nikola szekerén. Az USA egyik legnagyobb, hulladékgyűjtéssel foglalkozó vállalkozása az elektromos jármű gyártótól 2500 szemétszállítót rendelt, melyet a cég 2023-ra le is szállít.
Nikola?
Elsőre talán inkább azért lehet ismerős a név, mert beugrik Nikola Tesla, híres fizikus és feltaláló neve. Ebből pedig egyenesen következik a Tesla autógyártó cég is, mely azonban nem azonos az előzővel.
kép: nikolamotor.com
A két név összefonódik, a két gyártó azonban verseng. Igaz, nem olyan sok területen fonódnak össze, hiszen a Nikola inkább kamionokkal foglalkozik, és egy pickup-palvan jelen a piacon, míg a Tesla főleg a személyautók terén arat hatalmas sikereket. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Nikola leírható lenne.
A gyártó először aBadger nevű pickup-palkerült be a köztudatba, ami annak köszönhető, hogy az autó hatótávja 1000 km. Igaz, ez nem a tisztán elektromos változat, mivel az “csak” 500 km körüli hatótávot tud, hanem a hibrid verzió, melyben az elektromos hajtás mellett a hidrogén is szerepet kap.
Refuse
A Nikola aRefusenevet adta annak a teherautónak, melyet a szemétszállító cég számára készítettek el. A teherautó ebben az esetben is lehet tisztán elektromos, de a hidrogén üzemet is el lehet benne helyezni.
kép: linkdin.com - Nicola motors
A cég ígérete szerint a teherautó hatótávja 240 km lesz, mely a szemétszállításhoz tökéletesen elegendő, és 1000 lóerős teljesítménye mellett 1200 nagy méretű szemetes kiürítésére lesz majd alkalmas. A cég 2022-benkezdi meg aközútiteszteket, és ígéretük szerint már 2023-ban leszállítják a rendelt mennyiséget. Azt sajnos nem lehet tudni, hogy mekkora összeget tehetett bele a megrendelő ebbe a projektbe, az azonban valószínű, hogy segített abban, hogy a Nikola elérhetőáru teherautókkal próbálkozzon nagyobb teret szerezni magának a teherszállítás piacán, miközben mindezt zéró emisszóvalfejeli meg.
lead kép: nikolamotor.com